Saturday, March 5, 2011

Semakin hari semakin jelas orang Melayu yang mengaku beragama Islam ini serasi dengan sabda Rasulullah SAW bahawa "selepas kematian aku musuh Islam adalah umatku".

Bukankah sudah tersedia ada panduan dan mengajaran bahawa segala permasalahan yang berlaku antara manusia hendak rujuk kepada Allah dan Rasul.

Saya cuma cakap saja tak lebih daripada itu.

Allah mencipta manusia dan ada panduannya untuk menyelesaikan permaslahan yang berlaku.

Yang parah angkara syahawat manusia yang ketepikan penduan dan pengajaran yang Allah sampai kepada Nabi SAW.

Antara kita pandai pandai mencari yang lain selain daripada apa apa yang Allah turunkan.

Macam Yahudi yang membantah apa yang diturunkan oleh Allah miskipun ada kebenarannya. Sebab itu Allah larang umatnya jadi macam yahudi dan larang jangan ikut orang kafir.

Kita lihat kini, hampir semua pemimpin yang mengaku Islam mengumpul seberapa boleh harta kerajaan, sedangkan Rasulullah SAW bersabda, aku tidak diperintah simpan dinar da dirham.

Hari ini kebanyakan pemimpin telah diperintah mengumpul dan menyimpan harta negara beratus bilion.

Perintah itu adalah perintah syahawat yang dikuasai Iblis musuh Allah.

Sebab itu saya nampak apa yang dilakukan oleh kerajaan umno miskipun didirkan masjid begitu banyak dan indah indah berlaku itu bukan yang diajar oleh Allah dan Tasul SAW. Tapi itu semua diajar oleh Iblis.

Oleh itu, jangan diharap akan berlaku keadilan pada rakyat, malah kezaliman juga yang muncul hari demi hari.

Saya nampak. Mungkin ada yang tak nampak miskipun ia macam gajah didepan mata

No comments: