Tuesday, July 12, 2011

Khairy, Abdul Azeez semacam ada agenda cemar perdana menteri?

Maaf ya, apa yang saya nampak semacam ada agenda lain yang tersirat terhadap perdana melaysia yang paling boros dalam sejarah politik negara

Saya tak tahu sama ada orang lain juga Nampak macam saya nampak.Tapi itulah yang saya Nampak.

Tapi bagi saya, empat ahli UMNO termasuk Ketua Pemudanya, Khairy Jamaluddin ditahan polis kerana menyertai perhimpunan Patriot sebagai membantah perhimpunan haram Bersih itu pasti ada agenda tersebunyi.

Tiga individu lain yang ditahan ialah Ahli Majlis Tertinggi UMNO merangkap Pengerusi Kelab Putera 1Malaysia, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim; Penolong Setiausaha Pemuda UMNO, Megat Firdaus Megat Junid dan Exco pergerakan itu, Lokman Noor Adam semacam ada agenda untuk mencemar nama baik perdana menteri ke-6.

Jikalau tiada agenda yang sersirat mana mungkin ketua pergerakan pemuda beria ia sangat untuk turun berdemonstrasi pada hari yang sama dengan demoanstrasi yang dibuat oleh bersih.

Pertama, pihak tertentu mungkin sudah nampak agenda pergerakan pemuda umno, sebab itu Keempat-empat mereka merupakan antara yang tersenarai sebagai 91 individu yang dilarang masuk ke beberapa kawasan di ibu negara hari ini.

Kedua,patriot yang diketuai Khairy Jamaluddin keengganan untuk bersurai dan membatalkan perhimpunan miskipun telah mendapat arahan ketua polis

Kira-kira 500 ahli UMNO menyertai perhimpunan Patriot sebagai membantah perhimpunan Bersih yang diketuai oleh bekas Presiden Majlis Peguam, Datuk S. Ambiga pasti ada agenda tersirat yang sudah diketahui oleh Datuk Seri Mohd Najib Razak.

Pada saya, ahli yang menyertai perhimpunan Patriot yang berkumpul di Jalan Bukit Bintang pada pukul 1.30 petang sebelum berarak menuju ke Stadium Merdeka bukan untuk membantah perhimpunan anjuran Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) itu.
Tapi ada agenda tersirat disepanjang perarakan tersebut, yang barangkali sudah diketahui oleh puncuk kepimpinan umno.

Penulis belum lupa banyak agenda yang dilakukan didalam umno sendiri untuk menjatuhkan Tun Abdul Ahmad Badawi tidak lama dulu, oleh itu perhimpunan patriot yang diketuai ketua pergerakan pemuda itu semacam ada persamaan sebagai langkah awal dalam agenda yang tersirat itu.

No comments: