Saturday, September 6, 2014

Pengkhianatkah dua ADUN


Penulis berasa hairan mengatakan dua ADUN PAS yang menyokong Dr. Wan Azizah Wan Ismail sebagai pengkhianat.

Jika dua ADUN itu sebagai pengkhianat bagaimana pula dengan timbalan presiden PAS dan rakan rakan awal awal menyokong PKR dan DAP berkenaan isu menteri besar Selangor itu.

Apakah timbalan presiden PAS dan rakan rakan yang jelas dan nyata tidak beradab dalam Jemaah itu bukan pengkhianat namanya.

 Mengapa dua ADUn itu dijadikan isu, sedangkan timbalan presiden dan rakan rakan telah melanggar adab adab berjemaah.

Apakah mereka bukan pengkhianat. Dua adun yang menyokong PKR dan DAP berkenaan isu menteri besar ini bertindak kemudian 
berbanding dengan timbalan pressiden dan rakan rakan.

Pada penulis timbalan presiden dan rakan bukan setakat melanggar adab adab berjemaah, bahkan itulah pengkhianatan sebenar parti.

Tindakan seumpama itu tidak wajar boleh berlaku dalam PAS, kerana presiden parti berpihak kepada Tan Sri Khalid Ibrahim sebelum di pecat parti.

Membelakangkan presiden sendiri adalah merupakan suatu pengkhianatan yang wajar di kenakan tindakan jawatankuasa tata tertib parti.

Sejarah telah membuktikan 12 orang ahli jawatankuasa pusat di gantung keahlian kerana melanggar adab adab berjemaah suatu masa dahulu.

Inilah yang membuat penulis berasa hairan. Dua ADUN yang menyokong PKR dan DAP isu menteri Selangor di anggap pengkhianat, manakala GROUP timbalan presiden terang terangan menyokong PKR dan DAP isu menteri besar Tan Sri Khalid Ibrahim bukan pengkhianat.

Pasti ada yang tidak kena dengan pentadbiran PAS pusat.dan macam ada usaha untuk jatuhkan presiden.





5 comments:

Anonymous said...

salam... pas dulu dibawah TG Nik Aziz lebih islamic tp TGHA tak stable pendirian dan memalukn ISLAM.. so TGHA dah sampai masa bagi peluang org lain, ramai yg tahu tp buat buat det jer...

Anonymous said...

Cuba asingkan diantara berbeza pendapat dgn perbuatan khianatan

atau

cuba asingkan diantara tak setuju dgn menikam dari belakang

Boley Jalan said...

Hoi cai........penkianat sejati ialah tuang presideng la! Mengkianati keputusan muktamar berkaitan tahalul siyasi.......tak kira la apa dia kata tentang TRHamzah.......Yg bangang nya dia mencadangkan TRH menjadi PM walaupong TRH tok telior nak masuk Pas pun. Dia bangga dgn naib presiden persatuang ulamok sedunia........namun pertubuhan tu tak lebih dari OIC oh I see je!

Anonymous said...

PAS dah hilang punca dan merapu habis....kerana Presidennya dah tak tahan tekanan nak berUG dengan Meno..nanti dah berUG dapatlah jawatan dan gaji tinggi. Anak menantu dan kawan2 baik dapatlah bahagiannya...Dalam sibuk bertahallup siyasi kononnya dengan PKR dan DAP sibuk merayau mencari orang UMNO nak dijadikan PM bila PR menang nanti. Tak ke bangang namanya.Kalau kena kutuk dan berbeza pendapat dengan kepimpinan lain dan ahli sendiri "jangan marah ya..."

CEO Siber said...

Adam Adli Dipenjara - Bukti UMNO BENCI anak muda!!

Tak perlu berdolak-dalik...

Politik tetap politik. Kuasa bukan segala2nya.... Tetapi kenapa pemimpin UMNO perlu takut dengan bayang2???

Adakah bila generasi tua UMNO mati, akan diganti dengan generasi datuk nenek UMNO???




Kekejaman pemimpin UMNO yang dilakukan kepada anak muda bukti jelas mereka membenci dan menghina anak muda dan takut dengan bayang2 sendiri!!!



Yang pasti, apabila pemimpin UMNO membuat sebarang hasutan dan kesalahan, mereka akan terlepas dan kalau didenda pun tidaklah setimpal...


Sumber berita

>>>> Klik Di Sini