Tuesday, November 18, 2014

Ada yang merasa pelik


Sesetengah orang PAS di Terengganu rasa pelik ada pemimpin PAS pusat yang sokong SIS yang telah difatwakan MAIS sebagai  sesat.

Ada juga yang kata, kita tidak hairan apabila Datuk Seri Anwar Ibrahim menyokong SIS ,kerana beliau menganuti pemikiran politik pelbagai.

Akan tetapi, macam mana pemimpin yang menganuti pemikiran politik Islam dikatakan turut menyokong dan membela SIS  yang sesat itu.

Belum sempat penulis member jawapan, seorang ustaz juga ahli PAS berkata, kalau dah boleh bekerjasama dengan orang bukan Islam begitulah jadinya.

Maaf ya, ini bukan keluar daripada mulut penulis, tetapi ianya keluar daripada mulut seorang ustaz ahli jawatankuasa Dewan ulamak PAS Terengganu.

Oleh itu dapatlah penulis buat kesimpulan, bahawa memang ada kebenaran kata kata ustaz tadi. Jika boleh bekerjasama dengan orang bukan Islam apa apa pun semuanya tidak pelik lagi.

Datuk Seri Anwar Ibrahim tetap dengan pendiriannya bahawa bersalaman dengan perempuan dibolehkan dan dijadikan amalan hingga kini.

Tidak pelik apabila beliau sendiri mengatakan SIS hanya perbezaan pendapat dalam Islam yang boleh kita maknakan bukan sesat. Sebab itu dia tidak setuju sis di haramkan.

Tiga Ahli Parlimen PAS dikatakan turut menyokong dan mengiakan tindakan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang barangkali mempunyai pemikiran politik yang pelbagai.

Ada benarnya mereka berkomplok dengan 21 orang ahli jawatankuasa PAS pusat untuk menjatuhkan Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang yang telah dirintis oleh umno selama ini.

Tidak pelik dengan tindakan seumpama itu, kerana Datuk Asri Muda pernah diogantung keahliannya bersama 11 orang ahki jawatankuasa pAS pusat tidak lama dahulu.

Tidak mustahil sejarah ini akan berulang semula apabila presiden enggan meletak jawatan nanti akan diambil tindakan sama iaitu mengantung keahlian presiden bersama 11 orang yang lain.

Namun demikian penulis tidak merasa sebarang kepelikan apabila ada ahli jawatankuasa pas pusat sokong sis yang difatwakan MAIS sebagai sesat.

PAS juga turut dilebelkan sebagai parti ajaran sesat oleh Setiausaha agung umno yang mana sebelum ini penuh mulut dicanangkan ketika dalam ceramah umum anjuran BN PRU demi PRU.

Oleh itu, tidak pelik lagi apa yang dilakukan oleh pemimpin Pas kerana sudah bersama sama dengan orang bukan musuh agama Allah itu.

Wahai para pemimpin PAS, ingat,ingat dengan kata kata Saidina Umar Al- Kattab yang maksudanya: “ tidak ada ertinya islam tanpa organisasi dan tidak ada ertinya organisasi tanpa displin dan tidak ada gunanya displin tanpa ketaatan”.

  

2 comments:

Anonymous said...

Penulis article ni bengong ke apa? Kalau x tau hukum tak sah nak berhujah la! Contoh, Dalam mahzab syafii saja sentuh telor batal air sembayang......dalam lagi 3 mahzab ape citenye? Ini kilaf je.......ape hukum mahzab lain bila bersalaman dgn pompuan? Bro jangan jadi setan la! OOOPS ........MAIS........PI NGAJI DGN HJ HADI DULU BRO!

UMNO PARTI PENJARA said...

...



PENTING:

Anak2 Muda Yang Saya Kasihi Sekalian.... Harap Kalian Tidak Percaya Dengan 'Janji2 Manis' Mereka ( PAU 2014 )...

Itu Hanya 'Perangkap' Untuk Menarik Sokongan Anak Muda Yang Sudah Tiada Terutama Di Bandar....

Anak2 Muda Di Dalam Parti Mereka Sendiri Pun Sudah Meragui Parti Mereka.... Cuma Yang Berucap Di Atas Pentas Itu Sahaja Yang 'Syok Sendiri'...



Jadi.. Berhentilah berjuang untuk UMNO...

Jika Kalian Tidak Percayakan Saya....
Kita Tunggu PAU 2015 pada NOV/DEC 2015....
Mereka Akan 'Menyalak' Perkara yang sama.... ( Perjuangan UMNO Busuk Hingga Ke USUS )


Harap Maklum.. TKasih :-D



MAKIN BERAPI - Tu Dia 'PUKULAN MAUT' Buat PAU 2014!

MAKIN BERAPI - Tu Dia 'PUKULAN MAUT' Buat PAU 2014!

MAKIN BERAPI - Tu Dia 'PUKULAN MAUT' Buat PAU 2014!