Wednesday, October 14, 2015

Ibrahim Ali boleh duduk sebaris semula dengan presiden PAS.




Ibrahim Ali ketika dalam UMNO sangat bencikan Haji Abdul Hadi Awang, kerana gelaran  ulama dalam PAS.

Kebencian itu dapat kita bukti dengan perkataan ulama tahi kuncing dalam satu sidang parlimen. Kata kata itu ditujukan kepada Haji Abdul Hadi Awang.

Ibrahim Ali bukan sahaja tersangat benci dengan ulama dalam PAS. Hal in dapat kita buktikan dengan perkataan  bahawa mereka lebih menumpukan kepada diri sendiri, anak beranak daripada memperdulikan nasib rakyat.( perutusan khas Datuk Ibrahim Ali pilihanraya kecil N 12 Pengkalan Pasir pada 6 Disember 2005.)

Tambah beliau lagi, begitu juga ada yang bersih, warak namun gagal membawa perubahan dan pembangunan kepada rakyat, kerana tidak kreatif dan berwawasan tinggi.( perutusan khas Datuk Ibrahim Ali pilihanraya kecil N 12 Pengkalan Pasir pada 6 Disember 2005.)

Walaupun Ibrahim Ali berstatus demikian, PAS dan Presidennya masih boleh duduk sebaris lagi. Ini menunjukkan PAS dan presidden tidak pernah prejudis dengan orang yang pernah buat jahat dan khianat.

Sah, presiden PAS bukan orang yang keras . Beliau adalah seorang yang teramat lembuk. Segala kata kata bahawa  Haji Abdul Hadi Awang keras adalah suatu prejudis yang melampau batas.

Ibrahim Ali pernah mengkhianati PAS ketika jadi ahli parlimen atas tiket PAS tidak lama dahulu. Jika seorang pengkhianat boleh diberi mandat  untuk bertanding dan diterima semula untuk bekerjasama maka saya seru Mat sabu dan gennya tirulah Perkasa.Jangan cepat putus asa.

Tidak musathil suatu masa nanti atau pad PRU 14 nanti Amanah diterima pas untuk berkerjasama untuk menumbangkan umno BN.

Kalau dulu PAS boleh terima DAP untuk tumbangkan umno BN, tak mustahil PARTI AMANAH  juga boleh diterima semula  atas tujuan yang sama miskipun Mat Sabu dan gennya dicop sebagai pengkhianat.

Ibrahim Ali yang pernah kata Haji Abdul Hadi Awang ulama tahi kuncing boleh diberi mandat  bertanding sebagai ahli parlimen di parlimen Pasir Mas suatu masa dulu. Maka tidak mustahil Mat Sabu dan gennnya akan diberi peluang semula duduk dalam PAS setelah AMANAH gagal mendapat sokongan .




4 comments:

Anonymous said...

Alhamdulillah...Allah jadikan DAP di malaysia...sbb boleh bersatu org melayu...tq Allah...agak agak klu tak dak DAP mau punah dah malaysia...klu ikut sejarah dari rantau melayu ni asyik bergaduh dan berpecah..sehinggalah sekular dtg dan menyatukan umat dgn keseronokan dunia...

Boley Jalan said...

malu wow parti agama, islam mana ada perkasa.......suda jadi caca marba parti agama Pas ni.........hanya ulamak yg desperate saja yg nak samakan perjuangan islam dgn perjuangan melayu (Rasuah), Brahim ni pernah jadi director syarikat Binsen Tan wow, tak macam mat sabu. Dah macam ISIL gambungan ni! Kah kah kah!

HIDUP AMANAH, mudah2an dlm lindungan Allah swt.

Wan Rosli said...

Hidup Amanah utk terus jadi barua dap..

Anonymous said...

Hadee jadi barua mat monggol.............sikit hari mungkin dapat derma tu!!! Untuk merangsangkan lagi buah anu mat monggol, Hadee sanggup berpelukan dgn braheng katak lagi! Yg betulnya tajuk bukan braheng boleh duduk sebaris dgn hadee, patutnya hj hadee boleh duduk sebaris dgn braheng katak, pas dah jadi parti agama melayu.......kah kah kah! Lagi pun hj hadee dah ampunkan mat monggul dan braheng ali tu dgn syafaat sebagai presideng Pas. .......maklumlah dia naib olaumak donia kan! Kah kah kah! Lima perdana menteri mesia dia telah kapirkan........tapi mat monggol dia telah islamkan. Tak caya, baca amanat hadee!