Friday, June 10, 2016

Mengapa hairan



Kebanyakan kita naik hairan apabila Datuk Mustafa Ali  ketua pengarah pilihanraya Pas dan Datuk Seri Dr zahid Hamidi, timbalan perdana menteri makan bersama sebaik sahaja selesai penamaan calon parlimen Kuala Kangsar, Perak baru baru ini.

Apa hendak di hairankan. Mereka boleh makan bersama. Bukan setakat itu sahaja, malah  antara mereka ada yang berbesan satu sama lain .

Menantu pemimpin pas anak orang kuat umno. menantu pemimpin umno anak orang kuat pas.Bermakna mereka tidak bermusuh sebenarnya.

Itulah hakikatnya, antara pemimpin pas dan pemimpin umno selama ini. Cuma mereka tidak boleh duduk semeja untuk bekerjasasama . Mereka amat elijik untuk berbicara mengenai politik pas dan umno.

Mengapa tidak. Kerana Parti Pas hala tujunya tidak sama dengan hala tuju perti umno. Inilah yang membuat antara mereka jadi elijik.Mereka tidaik boleh semeja membicarakan isu isu politik masing masing.

Pasal makan para pemimpin pas boleh sahaja asalkan makanan yang dihidangkan itu halal.

Sebab itu, Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang pernah makan bersama dengan Tan Sri Wan  Mukhtar Ahmad dan telah dijadikan isu dan disiar di muka depan akhbar Mingguan Malaysia suatu ketika dahulu.

Baru baru ini Datuk Mustafa Ali dan Datuk Seri Dr Zahid Hamidi pula telah dijadikan isu untuk sahkan UG PAS dengan Umno akan belaku bila bila masa sahaja dari sekarang.
Kita sama sama tunggu dan lihat apakah ia akan menjadi reality?

Teka teki ini begitu lama, akan tetapi belum terjawap kerana pas masih dengan pendiriannya sebagai parti pembangkang yang berbeza sebelum ini.

Bayangkan nahkoda bahtera pas dahulu tidak sama dengan nahkoda sekarang. Mereka pasti berbeza satu sama lain.

Dahulu, pas merupakan parti  serangan demi serangan, tetapi sekarang ini pas walaupun sebuah parti pembangkang tetapi telah cuba bertindak sebagai parti nasihat sepertimana yang dikehendak  oleh islam agar umno berada diatas landasan yang betul.






14 comments:

Anonymous said...

Kenapa masih bodoh! Kenapa media penyiaran kerajaan spt tv dan suratkhabar memberi slot pd pas utk menyerang rakan Pakatan? Disitu shj sepatutnya kita dpt menilai siapa pas sebenarnya! Rakan bn dan umno. Bertanding dlm pilihanraya hanya untuk mengelak syak shj.
Setuju laksanakan hudud. Buatlah di Kelantan , bukan ada ada dap pun. Hakikatnya bn dan umno juga tidak setuju utk dilaksanakan hudud. So kenapa cerita penolakkan hudud hanya tertumpu pd dap dan pan shj! Pas ni semakin hari semakin BODOH dan BANGSAT. BUAT HUDUD DI KELANTAN BOLEH? KALAU TAK BOLEH MEMANG BASTARD LAH KORANG! JGN MENYALAK SALAHKAN ORG LAIN!
SURUH TUMBANGKAN REGIM KORUP BN /UMNO MALAH BERKAWAN PULA JADI PILIHAN! STUPID MORON!
P.S EX PAS JOHOR

Anonymous said...

http://www.kedahlanie.info/2016/06/nik-abduh-akui-parti-islam-itu-kini.html?m=1

Anonymous said...

http://mountdweller88.blogspot.my/2016/06/antara-ramadhan-dan-formula-cash-is.html?m=1

Anonymous said...

http://mountdweller88.blogspot.my/2016/06/kan-dah-terang-tak-payah-bersuluh.html?m=1

Anonymous said...

Siapa yg hairan? Cume Hairan tengok orang Pas dah terikut cara orang umno..orang umno tidak terikut cara pas.kalau pas bersatu dengan umno bukan PAS yg telan umno tapi UMNO yg akan telan PAS..Umno tidak akan tinggalkan perlembagaan nasionalis ..PAslah yg kena tinggalkan perlembagaannye..Pas tanding diPRK pun untuk menangkan Umno supaya undi tidak pegi kpd PH..adakah Pas dahnasehatkan najib saman WSJ yg dah besarkan kemaluan rakyat malaysia?..Pas nak nasehat umno tapi Pas yg kena nasehat oleh umno..berangan2laah.

Anonymous said...

Umno adalah parti untuk orang2 melayu yg ingin mendapatkan kekayaan walaupun cara yg tidak betul..apabila mereka berebut2 mendapatkan kekayaan hadis dan ayat quran yg dibaca oleh PAS tak akan dipedulikan lagi..malah pemimpin2 umno melihat pas hanya menambah persaingan dan menyempitkan peluang mereka untuk merebut kekayaan dan jawatan dlm kerajaan..sedar dirilah wahai PAS..pemimpin2 pas terdahulu dah masak feel perangai umno..umno perlukan Pas bila umno lemah..tapi bila mereka kuat pas akan diterajang jauh2..ha2..wahai penulis blog,janganlah kamu pula yg syok sendiri..dan kepada ahli2 pas yg sayangkan pas bagilah kata dua kepada pemimpin kamu..orang umno tetap gilakan kekayaan tak kira ape cara pun..pemimpin2 Pas pun dah mula gilakan kemewahan..ini perangkap umno..

Anonymous said...

http://greenboc.blogspot.my/2016/06/video-mahathir-sokong-amanah-katanya.html?m=1

Anonymous said...

http://mountdweller88.blogspot.my/2016/06/tahu-pulak-mereka-menilai-orang-lain.html?m=1

Anonymous said...

http://mountdweller88.blogspot.my/2016/06/berbanding-parti-amanah-pas-dan-hj-hadi.html?m=1

Anonymous said...

http://www.kedahlanie.info/2016/06/tun-m-temui-hadi-terang-kesalahan-najib.html?m=1

Anonymous said...

http://alhusseyn51.blogspot.my/2016/06/bukti-bukti-adanya-kerjasama-pas-umno.html?m=1

Anonymous said...

http://www.kedahlanie.info/2016/06/tun-m-temui-hadi-terang-kesalahan-najib.html?m=1

Anonymous said...

http://wrlr.blogspot.my/2016/06/jangkaan-pilihanraya-memihak-kepada.html?m=1

Anonymous said...

http://alhusseyn51.blogspot.my/2016/06/hj-hadi-adalah-pembohong-bersiri.html?m=1