Sunday, October 7, 2018

Salah faham dengan tindakan Saidiuna Umar Al Khattab


Baru baru ini ada seorang rakan FB saya menyokong  bahawa  tindakan penguatkuasa jabatan  agama islam mengangkap umat Islam yang berkhalwat salah dari segi Islam.

Rakan FB saya itu menggunakan hujah yang Saidina Umar RA sendiri mengaku tindakan dia memanjat dinding rumah orang itu salah daeri segi Islam.

Penulis boleh setuju bahawa tindakan Saidina Umar itu salah dari segi islam. Kerana mana boleh memanjat dinding rumah orang lain secara peribadi hatta seorang khalifah sekalipun.

Bukti kukuh ada ayat Quran yang menyatakan tidak boleh mengintai sesiapa, lebih lebih didalam rumah yang bukan rumah kita.

Maka fahamlah kita bahawa mengintai atau panjat dinding rumah orang lin tidak dibolehkan dalam Islam.

Kita juga kena faham bahawa tindakan peribadi tidak sama dengan tindakan kerajaan menerusi anggota penguatkuasa yang dilantik untuk mencegah maksiat.

Menurut hadis Rasulullah SAW mencegah maksiat itu wajib hukumnya, akan tetapi hari ini dengan agenda kafir mereka mahu haramkan hukum wajib mencegah maksiat dengan hujah tidak boleh intai dan panjat dinding rumah orang  lain.

Semenangnya tidak boleh panjat dinding rumah atau intai orang yang ada didalam rumah mereka masing masing sepertimana dinyatakan oleh Saidina Umar Al Khattab itu.

Adakah tindakan penguatkuasa agama selama ini memanjat dinding rumah orang untuk menangkap mereka yang sedang berkhalwat?

Mereka tak panjat dinding dinding rumah orang dan mereka tak ceroboh bilik bilik hotel pusat mereka melakukan maksiat.

Mereka masuk menerusi pintu pintu rumah dan pintu bilik bilik hotel hasil maklumat yang dibuat oleh mereka yang benci dengan kegiatan maksiat yang dilakukan oleh umat islam.

Mereka tidak intai. Mereka tengok dengan mata mereka sendiri habawa dirumah ini ada maksiat dan bilik bilik hotel ini ada berlaku maksiat antara lelaki dan perempuan.

Mereka buat laporan berdasarkan hadis Rasulullah SAW, wajib cegah maksiat. Maka mereka pilih untuk buat laporan agar maksiat dapat dicegah dengan sebaik baik mungkin.

Kerajaan Malaysia yang berperdana menterikan Tun Mahathir Mohammad telah membuat pengakuan yang dia tidak pernah berubah dan cuba melaksanakan agenda 
kafir agar maksiat bermaharajalela di Malaysia baru ini.

Oleh itu, itu saya sarankan kepada sesiapa sahaja agar faham dengan hujah salah panjat dinding rumah orang salah dilakukan secara peribadi dan tak salah menangkap umat islam yang melakukan maksiat, Malah wajib hukumnya.

Mengapa mesti haramkan hukum yang diwajibkan. Pasti ini adalah agenda kafir yang mahu umat Islam jadi kafir macam mereka juga sepertimana tindakan iblis yang tidak pernah putus asa mengheret umat Islam masuk neraka.




No comments: