Saturday, March 20, 2010

Tengku Razaliegh Hamzah kelihatan masih tidak ikhlas

Bacaan saya sesungguh Tengku Razaliegh Hamzah masih tidak ikhlas miskipun sudah jelas dan nyata melawan arus UMNO/BN dalam kes tuntutan royalty minyak Kelantan.

Walau bagaimana pun saya setuju dengan Tengku Razaliegh Hamzah sangat tidak setuju tuntutan royalty minyak Kelantan dibawa ke mahkamah.

Macam kes royalty minyak Terengganu dahulu yang jelas dan nyata hingga kini ianya tidak ke mana mana.

Bukan itu sahaja, malahan ianya tidak memberi sebarang kesan pada parti PAS yang dikatakan bertungkus lumus untuk menumbangkan kerajaan UMNO Terengganu.

Sehubungan dengan itu saya berani mengatakan bahawa KU LI tidak ikhlas dalam memperjuangkan hak rakyat Kelantan miskipun pernah berkata, apa yang dilakukan itu semata mata untuk mengembalikan hak rakyat.

Ini nampak dengan jelas apabila diajak turun ke jalan raya beliau enggan dan tidak setuju dengan demotrasi yang pernah diamalkan oleh pembangkang itu.

Oleh itu, tujuan beliau mengadakan siri dialog di Staduim Sultan Mohamad di Kota baharu dan di TER Kuala Terengganu itu, semata mata atas nama lawan arus dek kepentingan peribadi iaitu sangat tidak puashati dengan perdana menteri Ke enam.

Maka Fokus pertamanya ialah memcabar kewibawaan Datuk Seri Mohd Najib Razak yang tidak menghargai langsung kewibawaanya yang pernah menjadi orang nombor tiga semasa Tun Razak Husein menerajui Malaysia.

Cuba kita bayangkan, Datuk Seri Dr Rais Yatim diberi kepercayaan sebagai menteri penerangan dan komunikasi. Pada hal kewibawaan KU Li tetap mengatasi Rais Yatim kerana pernah menyandang menteri kewangan.

Inilah punca Tengku Razaliegh Hamzah lawan arus sebagai suatu tempelak terhadap Najib yang sedang berlakon dengan ungkapan manis manis belaka. Rakyat didahulukan konon- satu malaysia konon.percapaian diutamakan konon.

1 comment:

Anonymous said...

Ini hanyalah persepsi anda sahaja. Saya pun boleh cakap ikut rasa hati sendiri, salah/betul bukan jadi hal pun.