Tuesday, June 1, 2010

ramai orang Islam terkejut dengan serangan Yahudi

Ini menunjukkan bahawa orang Islam tidak kenal perangai sebenar Yahudi. Pada hal Al Quran telah menyatakan dengan sejelas jelas.

Sejarah telah membuktikan Yahudi membunuh Nabi Zakaria secara kejam sekali dan memgergaji dua tubuh nabi Yahya.

Jika nabinya diperlakukan sedemikian rupa apatah lagi manusia biasa yang dianggap” hina” dan keturunan sahaja yang “mulia” .

Hendak kata orang islam tidak baca Al-Quran mustahil. Mustahil tidak faham makna Ayat Ayat Allah yang diturun dan diajar oleh Rasulullah SAW.

Tidak kenal perangai Yahdui punca orang Palestin membuat pelbagai perjanjian, lepas satu perjanjian dan perjanjian dibuat perjanjian dengan harapan dapat hidup aman, sedangkan Yahudi tidak pernah patuh dengan perjanjian yang dimenterai.

Pengajaran sudah ada melalui perjanjian Rasulullah SAW dengan Yahudi semasa menubuhkan kerajaan Islam Madinah dahulu yang telah dikhianati.

Jika perjanjian yang dibuat dengan Nabi Muhammad SAW dikhianati, apatah lagi apabila berjanji dengan manusia biasa disamping ada seorang yang bertindak menunjuk jalan ketika hijrah.

Tidak dinafikan ada Yahudi yang masuk islam, Malah dijamin masuk syurga pada seorang Yahudi yang jual perigi kepada Saidina Othman.Tapi disebut Allah hanya sedikit sahaja.

Allah telah jelaskan Yahudi (kafir) adalah musuh Nya, Tapi malangnya masih ramai orang Islam percaya dengan tipu helah yang pernah dilakukan terhadap umat islam.
Rasulullah SAW pernah jelaskan bahawa suatu masa nanti orang Islam akan ikut jejak langkah orang Yahudi.

Kalau sudah ikut jejak langkah Yahudi, bermakna mereka juga jadi macam yahhdi, sebab itu ada yang terkejut dengan serangan keatas kapal mavi marmana yang membawa ubat ubatan untuk membawa rakyat palsetin di Gaza.

Orang baik sudah pasti terkejut dengan tindakan orang baik membunuh orang lain yang tidak berdosa, kerana mereka tidak menyangka diperlakukan sedemikian rupa.

Atas sebab itu juga banyak orang Islam kena tipu dengan perlbagai kegiatan, termasuk dalam soal muamalat atas nama ekonomi Islam, sedangkan ada pihak yang menggunakan nama Islam untuk mendapat keuntungan.

Saya tidak terkejut dengan tindakan serangan helicopter keatas kapal misi bantuan Gaza yang mengorbankan 18 nyawan mencenderakan 30 orang setakat hari ini, kerana itulah Yahudi dan perangai nya memang tidak pernah berubah.

Oleh itu kita kena pakai bahawa Yahudi itu adalah musuh Allah yang sama sekali tidak boleh dipercayai miskipun ribuan kali buat janji perdamaian sepertimana yang berlaku antara rakyat Palestin itu. Yahudi tidak pernah mematuhi. Sebaliknya membunuh jutaan rakyat palestin.

Mengapa tidak dijadikan pengajaran.

3 comments:

Anonymous said...

ramai orang islam terkejut dengan serangan yahudi?.adakah ini suatu kebenaran dikalangan orang islam khususnya dimalaysia,mungkin tidak.kalaulah benar mengapa umat islam tidak bangun menentang habis habisan bn/umno/apco?dengan bayaran rm77juta rakyat masih boleh berdiam malah tersenyum serta ketawa berdekak dekak.hmm...hmmm!!rm77juta hebat bukan sokongan duit rakyat terhadap yahudi,gajah didepan mata wira kemanusian hanya kuman nun jauh dilautan.

mamat said...

kita semua mahu supaya mengutuk Yahudi, itu hanya dimulut sahaja. Tidak lebih daripada itu.

Tapi pada praktiknya nampaknya dengan jalas kita sokong yahudi

Gaya hiudup kita macam yahudi kegiatan ekonomi kita macam yahudi amalan hidup harian pun macam yahudi juga.

Pendek kata apa yang ada pada orang islam semuanya macam yahudi.

Kerajaan kita juga bertindak macam Yahudi.

Sebagai contoh terbaharu, Kampung baru Kuala Lumpur yang hendak dimajukan nisbahnya 40 peratus orang bukan islam 60 peratus untuk orang melayu.

Nisbah ini adalah nibah yang pernah dilakukan oleh yahudi. Adakah patut tanah milik orang Melayu 40 peratus diberi kepada orang bukan Melayu.

Macam juga tanah ktmb di Singapura 40 peratus kepada Temasik 60 peratus kepada khazanah nasional yang banyak gagal dalam melaksanakan projek.

usah cakap sedang mulutlah jika hati sudah jadi macam yahudi, kutuk terhadap Yahudi itu hanya lakonan sahaja tidak lebih dari itu.

Anonymous said...

Yang bercerita ni pun salah tafsiran terhadap yahudi.Yahudi, itukan adalah agamanya',kaum Bani israellah yang membunuh nabi zakaria.Tidak semua yang di pangil yahudi itu kejam dan ganas.Pembentukan negara israel itu adalah dari fahaman zionis,yang merampas negara palestin secara paksa.Ramai reformis yahudi diseluruh dunia ini,mengutuk kekejaman tentera zionis.Malah ramai yang memberi bantuan kemanusiaan terhadap palestin.Setakat kita hanya mengutuk zionis,tak herannya diaorang.Kita seluruh dunia mengutuk kekejaman tentera zionis ,tapi diam2 kita guna barang buatan israel...Apa citer...Contoh barang2 telekominikasi,alat ketenteraan dan ict.kau orang tak caya kau pergi search dlm google apa barang XIV.Bank2 dimalaysia dan goverment kita sendiri guna XIV....Apa citer..?.XIV itu maksud dalam bahasa zionis adalah no 13,ia dianggap adalah no bertuah.Macm orang cina,angap no 3 itu ong wooo..