Tuesday, May 17, 2011

Najib wajar sekat kegiatan mengaib aibkan Anwar

Walaupun ada pihak mendakwa kepuasan hati rakyat Negara ini semakin naik berbanding sebelum ini, tapi pada saya sokongan terhadap Anwar semakin naik dan Najib semakin menurun dek betapanya muak dengan kegiatan mengaib aibkan menerusi pelbagai fitnah terhadap Anwar.

Sama ada Najib sedar atau tidak, tapi pada saya rakyat Malaysia sangat meluap dan muak dengan dengan cerita dan fitnah yang disebar secara meluas oleh madia massa, terutama sekali media milik umno.

Mustahil tiada satu kajian yang buat mengenai implikasinya sepanjang penyebaran video seks yang sudah dikenapasti bahawa pelakunya bukan Anwar, cuma ia hanya mirip Anwar yang menjadi kemarahan kebanyakan rakyat.

Anwar Ibrahim ketika melawat Terengganu berjaya membasah segala keburukan dengan mengatakan wajah macam saya, tapi perutnya buncit.

Kebanyakan yang menonton klip video seks yang dipapar baik dalam media masa TV dan internet sudah boleh buat keputusan bahawa pelaku itu bukan Anwar.

Lebih lebih lagi pihak polis tak berani nak dedahkan siapakah pelaku sebenar dalam klip sideo seks kepada rakyat. Ini menunjukkan ada yang tak kena dengan dakwa yang dibuat terhadap Anwar.

Inilah punca rakyat begitu marah dengan kerajaan yang diterajui Datuk Seri Mohd Najib Razak yang masih menerima nasihat yang "salah" dari Tok Gurunya ( Tun Mahathir).

Kini orang mula sempati dengan Anwar kerana dianiaya berbanding Najib yang banyak memberi insentif itu dan ini disamping tak pernah kosisten dengan kenaikan harga barang yang sinonim dengan singkatan huruf BN (barang naik).

Pada saya, jika Najib tidak bertindak menyekat kegiatan memburuk buruk Anwar jalan menuju ke putrajaya kelihatan begitu cerah.

Tun Mahathir dalam satu kenyataan terbarunya mengatakn adalah tak munasabah pilihanraya umum ke 13 akan diadakan pada tahun 2012 ini.

Maknanya pilihanraya umum ke i3 masih tak sesuai diadakan atas sebab sokongan rakyat menurun secara mendadak.

Bermakna status sokongan rakyat terhadap kerajaan sudah menurun mendadak serta tak menentu dek kes memburuk burukkan Anwar.

2 comments:

Blog 1 Malaysia said...

jgn aibkan org






Politik BN Politik Setan - Undi BN Undi HARAM. Adik2 wajib sebarkan kpd mak ayah dan kawan2. Sayang adik :-)
>>>http://Blog1Malaysia.blogspot.com/<<<

Anonymous said...

aku rasa anwar yg aibkan rosmah dan najib dgn antatuyal..tapi xde bukti kukuh.. tapi kes anwar ada bukti.. aku tgk perut anwar memang buncit..aku pernah g ceramah dia... lepas kuar kes 2.. dia berusaha kurgkan berat badan dia...tapi skg perut dia cover siket..org gemuk sekejap je boleh kurus niekan perut buncit..nak murah jom kite bercucuk taman gandum xyah beli kita pakat taman sendiri ,gula jgn beli pakat tanam sendiri..dapat hasil jgn lupe sedekah kat jiran2..jgn makan sorg.. ayam pun bela sendiri, ikan jom pakat ternak ikan..bile dah semua pakat tanam dan bela sendiri, sure barg kat kedai xlaku pasti turun harga...jgn lupe umur pun xkan turan naik je.. barang naik??? mane2 negara pergi pun semua brg naik...malah lebih mahal dari kita..xde negara barang semakin turun... brunai aku pergi barang pun mahal cuma minyak yg murah sebab negara dia penduduk xlah ramai 400 000 je..dibandingkan m'sia 29juta. nak jimat bile pergi ceramah jgn letak duit dlm tabung derma parti...duit 2 bkn salur ke saluran betul tapi utk poket sendiri.. aku rada slongan kene tukar Dap ganti pas.aku tgk pas jadi pak sanggup je... telan2...