Friday, March 23, 2012

Najib takut kalah PRU13

Ramai orang duduk cakap, Najib perdana Menteri satu Malaysia takut kalah dalam PRU 13 yang bakal diadakan bila bila masa saja dari sekarang.

Memang dia takut sungguh miskipun kelihatan dia dua tiga hari ini begitu gembira.Malah beliau yakin BN boleh menang besar dalam PRU 13 ini.

Bayangkan kalau ditakdirkan kalah sungguh.Jadi perdana menteri boleh buat apa saja,kerana segala gala ditanggungg penuh oleh kerajaan. Ada jet khas boleh pergi kemana mana saja.

Nak membeli belah, baik isteri boleh pakai jet kerajaan. Bukan dia seorang saja yang dapat manfaat malahan anak beranaknya juga boleh pakai jet kemana saja nak pergi.

Tidur dihotel. Boleh pilih hotel ratusan ribu ringgit satu malam ke.Boleh buat apa saja yang dia suka. Pendek kata serba serbi mudah apabila jadi perdana menteri. Jika kalah habuk pun tak ada.

Najib tak wajar takut kalah, kerana segala program yang dilakukan pasti rakyat akan undi BN.mengapa tidak. Bayangkan apa yang dilakukan sekarang ini membuat rakyat gembira dan bahagia serta bersyukur dan kenang jasa.

Pada penulis, jika benar Najib takut kalah dalam PRU 13 nanti, bermakna dia tak yakin dengan program “beli undi” sejumlah Rm2.6 bilion yang telah dilaburkan itu.

Penulis pernah sebut program bantuan RM500 kepada isi rumah itu adalah rasuah yang jelas haram hukumnya.

Kerajaan yang diterajui Najib telah mengkategorikan” rasuah” sebagai “jenayah” yang patut dibenteras. Atau dengan kata lain, “jangan memberi” dan “jangan menerima”,kerana memberi adalah jenayah dan menerima juga jenayah..

Dalam Islam memberi dan menerima hukumnya dosa dan haram. Tapi yang peliknya ada yang mengatakan istilah rasuah adalah jenayah tapi dijadikan amalan untuk meraih undi rakyat.Atau dengan kata lain membeli undi sedang berjalan dengan lancar.

Pada penulis, Najib sepatutnya tak takut kalah sebaliknya merasa gembira dan ceria sepertimana yang lakonkan dua tiga hari ini. Apa tidak nya, wang RM 2.6 bilion yang dilaburkan itu punca umno/BN akan menang besar dan bergaya dalam PRU 13 nanti.

Wahai Mohd Najib Razak, yakinlah. 5 juta isi rumah yang menerima wang bantuan RM 500 itu tak mungkin menghampakan harapan dan tak akan diberikan undinya pada pakatan rakyat.Percayalah.

Percayalah. Lebih lebih lagi pakatan rakyat bukan parti yang kuat,kerana berada dalam delima yang sukar diselesaikan.Lebih lebih sudah ramai kawan jadi lawan sepertimana yang dilakukan oleh Raja Putra Kamaruddin terhadap Anwar yang ditakuti itu.

Serangan Raja putra Kamaruddin sah boleh menjejaskan nama baik ketua pembangkang dan membuat penganalisi politik tanah air membuat ramalan UMNO/BN boleh menang 2/3 dalam PRU 13 nanti. Ini membuat Najib yang takut kalah jadi gembira dan berbangga besar.

1 comment: