Sunday, June 14, 2015

Disamping tentang hudud, peralatkan Melayu



Orang Melayu telah, sedang dan akan di peralatkan oleh DAP apabila masuk partinya. Contoh yang sangat jelas dan nyata calon Melayu yang bertanding di Parlimen Teluk Intan boleh kalah dengan undi yang merosot,

Sebaik sahaja DAP Kalah di Parlimen Teluk Intan, ramai penganalisis politik tanahair menyatakan politik DAP mmenghadapi sama gelap kerana boleh kalah di parlimen yang dimenangnya.

Pada hemat penulis kebanyakan penganalisis melakukan tanggapan yang salah. Kenapa. Kerana calon yang bertanding tempuh hari adalah calon Melayu perempuan pulak miskipun anak bekas orang kuat umno.

Penulis berani mengatakan jika calon DAP, China  kemungkinan besar DAP masih kekal dan menang dengan majority mudah.Kenapa DAP masih boleh menang lagi pada pilihanraya kecil itu.

Tidak lain dan tidak bukan, kerana orang china MCA dan GERAKAN tetap berpihak kepada DAP dalam suasana politik sekarang dan  ini jadi mudah untuk orang China memerintah Negara dalam PAKATAN RAKYAT  berbanding orang China dalam BN.

Pada hal parlimen Teluk Intan milik DAP yang dimenangi Scah Leong Peng dengan  27,399 undi mengalahkan  Datuk Mah Siew Keong (BN) yang dapat undi 20,086 dengan Majoriti 7,313 pada PRU 13. Mengapa boleh kalah. Pasti kerana calon DAP adalah Melayu dan BN Calon..

Oleh kerana itu pilihanraya Kecil tempuh hari DAP  meletakkan  calon Melayu atas nama suatu agenda “tersembunyi” disamping untuk ambil hati orang Melayu dan politik dominan yang tak dapat dilihat oleh kebanyakan bangsa Melayu. DAP sanggup kalah dengan undi yang sangat merosot.

Ini boleh kita jadikan ukuran bukti nyata dan jelas bahawa DAP memperalatkan Melayu.sehingga sanggup  kalah teruk dalam pilihanraya kecil tempuh hari demi untuk mengabui mata orang Melayu dalam arena politik tanahair. 

.

6 comments:

Anonymous said...

Mesti kah Melayu menjadi Bangga Dengan Ke bodohan Bangsa Sendiri ?

Belajar lah hingga ke China

Apa kah dapat di pelajari dari Bangsa Melayu yang Bodoh , Malas , dan Gila kan Rasuah ?

Hanya ROHINGYA belajar dari Melayu

Tun Mahathir? Tun itu Mamak lah....

Anonymous said...

Berhenti menjual atas nama bangsa dan agama. Pas sekarang dan Umno modalnya itu sahaja. Belajar dari Dap yang memperjuangkan rakyat, hal kehidupan seharian, ekonomi, tata urus negara dan lain lain. Mereka lebih efisen. Teruk melayu kena tipu dan di momokkan berpuluh puluh tahun.

Anonymous said...

Hmm.....agak2 mat maslan dgn hadi awang siapa yg lebih cerdik? Mat maslan dgn gst nya dapat turunkan harga manakala hadi awang dgn hudud nya yg takde harga pun.......enekmen 355 syariah kelantan je! Dua dua kaki kencing........! Taun depan hudud dan gst senyap,......Pas dgn ameno mula larang penggunaan nama Allah kepada semua orang kecuali puak2 suci hudud je! Kemudian tuduh DAP memurtadkan Melayu.......

Penulis "disamping-tentang-hudud-peralatkan" kami nak tanya........RUU Hudud (enekmen355) dah dibentang ke?..... Siapa yg sokong dan siapa yg menentang? Rupa2 nya puak sokong ulamak ni pakar buat Fitnah! Hoi alifmimnunwau buaya la! Pandai bahasa arab tak jadikan kamu islam le! Kembalilah kpd Islam wahai hadi awang!

mansor said...

Semua Raja2 di Malaysia adalah Melayu. semua Perdana Menteri adalah Melayu. Semua Ketua pengarah kementerian adalah Melayu. akhirnya Cina juga disalahkan dengan kemunduran Melayu. Logik ke..inilah dendangan bani UMNO sejak berzaman. yang tak mereka nampak ialah kejahatan pemimpin UMNo mengkayakan diri sendiri dengan bantuan Cina..Hanya orang bodoh saje yang tak nampak pengkhianatan pemimpin UMNo terhadap amanah undi rakyat Melayu...

Anonymous said...

Waduh! Pas dah jadi munapik kebangsaan, kalau untuk melayu join ameno je, kerana ameno jaguh melayu......pas ade apa? Buat apa org melayu nak pangkah Pas jika ameno berkuasa! 3tahun tak lama.......talkin utk Pas! Tolol rupenya ulamak Pas......err sapa yg angkat hadi jadi Ulamak? Errr JAKIM? Tak dengar la pulak? OH ya Barua dan Broker yg angkat.....

Anonymous said...

Apa tak salahkan kaum cina DAP.........kerana mereka kapir mudah untuk ulamak setan mempengaruh melayu kampong ( lebai lebai ) dgn mengunakan ayat ayat Allah SWT! Amat sukar Pada Hadi n geng tolol utk menyalahkan ameno.....emmm Dr mamfus al fuluih! Kami rakyat dr berbilang kaum tak hairan dgn Pas dan Geng la......insyaAllah Platfom islam baru akan kami wujudkan! Sementara tu boleh lah hadi bertaubat......