Wednesday, February 24, 2016

Mat Sabu oh Mat Sabu



Tidak lama dahulu ramai orang marah kat penulis. Mereka marah kat penulis apabila penulis kata Mat Sabu tak tahu urus emosi.

Sekarang sudah nyata Mat Sabu yang popular sepanjang berada dalam parti PAS sudah mula mengamuk dan menuduh itu dan ini dalam satu siri ceramah.

Mat Sabu rasa dirinya popular apabila menang dua kali dengan jawatan timbalan presiden.Malah beliau syok sendiri dalam siri ceramah yang mendapat sambutan lebih ramai berbanding siri ceramah presiden.

Rasa yakin jadi kuat kerana sudah hampir pasti ada harapan untuk jadi presiden parti islam se Malaysia dalam muktamar agung tahunan pememilihan presiden, timbalan dan naib naib presiden.

Belum sempat dicalonkan untuk bertanding lawan presiden, mat Sabu yang bertanding jawatan timbalan presiden lawan Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man kalah teruk.

Bukan Mat Sabu sahaja yang kalah teruk, malah golongan G18 yang benci presiden kalah belaka kecuali Mazlan Aliman yang kekal.

Pada yang marah kat penulis tempohari boleh fikir dan fikir betapa benarnya kata penulis bahawa Mat Sabu tak tahu urus emosi dan tergamak mengamuk sakan dalam satu majlis cermah sehingga pembesar suara menjadi mangsa.

Sehubungan dengan itu, bukan Mat sabu sahaja yang tak tahu urus emosi, malah rakan rakannya termasuk Datuk Husam Musa dan Datuk Mahfuz Omar turut tak tahu urus emosi miskipun masih kekal sebagai  batu api dalam Pas sekarang.

Penulis berani berkata selain Husam dan mahfuz, masih ramai lagi orang yang duduk dalam parti Pas kini telah, sedang dan akan bertindak  sebagai api dalam sekam, gunting dalam lipatan dan duri dalam daging.

Kata kata tersebut pernah disebut banyak kali oleh Datuk Dr Harun Din, ketika jadi timbalan mursyidul Am agar Pas waspada dengan gerakan golongan tersebut.

Penulis berani mengatakan Mat Sabu, walapun dapat RM 15,000 sebelun dengan DAP, akan tetapi kelihatan sudah dipijak kepalanya. Terutama sekali untuk dijadikan batu loncatan  agar dalam PRU 14 nanti DAP dapat tambah kerusi parlimen melebihi 39 kerusi.

Maka berbaloilah pelaburan yang dilaburkan terhadap orang orang Melayu yang tidak tahu urus emosi itu.

Sebelum ini DAP mendapat untung besar dari menang 10 kerusi parlimen dan tambah 39 kerusi,dengan alasan pas tak rugi  bekerjasama dengan parti anti islam itu.

Kini baru tahu, rupa rupa kata kata presiden pas tak rugi itu jadi terbalik kot dan rata rata bersetuju DAP telah mengkhianti kerjasama, macam Yahudi mengkhianati perjanjian kerajaan Madinah yang di terajui Nabi Muhammad SAW.

Jika perjanjian yang dibuat oleh Rasulullah SAW dengan Yahudi telah dikhianati. Apatah lagi dengan kerjasama antara DAP dengan Pas dalam pakatan rakyat. kerana manusia suatu zaman nanti menjadi lebih buruk dan babrak lagi berbanding dizaman kerajaan Madinah.

Kafir modern lebih kejam dan zalim berbanding kafir zaman silam. Bukit, Yahudi telah membunuh dua juta rakyat palestin dan meracun 250 kanak kanak palestin di kem Sabra dan Satilla. Merogol, membedah perut wanita mengandung dan membunuh umat Islam di Bosnia.

Bukti terdekat dengan kita. peristiwa 13 Mei, umat islam di Kuala Lumpur di perlakukan dengan kejam dan zalim oleh kafir modern dan tidak musthail akan berulang kembali apabila umat islam gagal mempertahankan kuasa memerintah Negara.

 

11 comments:

Anonymous said...

Kesian kat awak abdullah. ketua penerangan menang terus tukar vellfire, ahli parlimen pasir mas pun guna hellfire, tu x masuk naib presiden lagi. geng PSM menang je AP kereta guna bantu rakyat. Bekas timbalan dapat dah jawatan, MA pun dapat tak kira le ketua kluster ke janji masyuk.. yang kat bawah senyum puas je tengok geng atas pakai kereta besor rumah beso, bini dua tiga... jilat le. tak sabar nak tengok ketua penerangan kena kepung macam dulu oleh JAIS masa sampaikan kuliah. jilat le Abdullah oii.. jadi la asal dapat sikit habuan. tobat lahum la nak percaya geng puak PAS ni.

mfi usj said...

Nak harapkan ulamak Pas yg simpan lutut dan siku dlm serban ?..kah kah kah. Dlm bab hidud tak dak akai.......nak kerajaan teknokrat pula dah! ....kah kah kah. Pas pun dah sekular dah....bila nak gantung husam dan mahfuz? Make sure gantung sampai mati ye, kalau tak mati nanti diorang join Mat sabu pulak! Ksian kat tonton-v dan menantu presideng tuang!

Zamzam Ismail said...

Pas dah jadi.mangkok ayun..memang apa.rakyat dapat wayang...jee

Anonymous said...

Kenapalah kamu ni anti sangat dengan mat sabu dan amanah..zaman almarhum TGNA tidak pernah mengata kpd mat sabu melainkan orang2 yang hendak UG di selangor

Anonymous said...

Assalam... Amat hairan kumpulan mengatakan diri mereka lebih baik sikapnya lebih banyak kata mengata nista kepada kalangan yang pernah sama berjuang. Inikah pejuang Islam tulen? Kata mengata, umpat-mengumpat dan menista. DAP pun tak serang sesama MCA dan Gerakan seteruk ini. Malah bila DAP Penang menyokong TPPA, apa yang golongan ini cakap? Memang Melayu mudah buta. Bila ada ustaz di Penang berjaya memujuk sebuah keluarga muallaf ke atas mayat sebelum tunggu keputusan mahkamah, terus dihukum kerajaan pimpinan DAP Penang untuk dipecat. Bisu habis Melayu PKR dan PAN dari membela ustaz berkenaan. Inikah Islam yang anda junjung? Boleh ditindas, disepak dan dibakul sampahkan oleh pemimpin DAP, tapi sepatah kata pun hilang dari terus menegur? Begini nilai Islam dihati anda semua? PAS amat konsisten untuk menolak kerjasama baik dari UMNO atau PR yang menolak perjuangan Islam yang mereka junjung. Tak risau kekalahan menanti atau sebaliknya. Bersatu dengan pemimpin yang menindas Islam sangat dielak oleh kepimpinan mereka. Tapi pimpinan PAN, nak tegur pun hilang suara. Tapi kata pejuang Islam. Amat menghairankan.

Anonymous said...

Hey dollah!komen aku pas kena kincin dengan umno pasal hudud dan G18 kau tak nak siarkan..memang idea kau tak membantu orang islam..

Anonymous said...

Napa berita ustaz dipecat DAP tidak di hebah hebohkan..adakah ustaz ni tidak ikut SOP..

Anonymous said...

Betul ke PAS konsisten tolak kerjasama dengan UMNO?..yg sibok nak UG dengan umno di selangor tempoh hari siapa pula kalau bukan PAS..awak ni tak tau rupenye..

Boley Jalan said...

Bila lak DAP penang menyokong TPPA...TPPA dibincang di parlemen la bro ostat. 100 % tolak. Lain la Tppa...tolak pas pileh amanah. Apco betul la ostat2 pas ni,cakap macam org bodoh.buat fitnah macam wirid hari2.

An Anonymous said...

Mana boleh ngaku islam selagi x de perlembagaan menyatakan sedemikian.. cuba kalau DAP kata sila tolak hudud..aku rasa dgn rela hati depa akur....

UMNO PARTI PENJARA said...


Perang Siber Bergegar 2017 - 'UMNO Perlu Ditanam'
>>> Klik Di Sini <<<
'UMNO Wangi Hingga Ke Tahi' - Penjilat Tegar
>>> Klik Di Sini <<<


Anak Muda Selangor Makin SAYANG Azmin - Utusan Mengaku Salah
>>> Klik Di Sini <<<
UMNO BODOHKAN PAS - PAS Tiada Dlm Kabinet Baru UMNO-PAS
>>> Klik Di Sini <<<


Pukulan Maut Anak Johor - Kami Tak KEBULUR Jawatan Dlm UMNO!
>>> Klik Di Sini <<<
UMNO Terengganu Kekal Perjuangan TerBODOH Spjg Zaman - Tun M
>>> Klik Di Sini <<<


Rakyat RAYU Anwar Dibebaskn & Pbunuh Antartuya DiTANGKAP!
>>> Klik Di Sini <<<