Friday, March 3, 2017

Dr Khairuddin tidak setaraf?



DR Mohd Asri Zainal Abidin, mufti Perlis sudah memberi jawapan setuju berdialog, bukan dengan ketua penerangan Dewan Ulamak Pas Pusat Dr Khairuddin Aman Razal, akan tetapi dengan Presiden Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang
Mufti Perlis, Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin,memang power yang tinggi berbanding dengan Dr Khairuddin Aman Razal miskipun memiliki PHD.
Atas sebab itulah Dr Mohd Asri berkata beliau hanya akan berdialong bukan dengan Ketua penerangan dewan Ulamak pas Pusat, Datuk Dr Khairuddin Aman Razali.tetapi dengan presiden Pas datuk Seri haji Abdul Hadi Awang.
Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang sahaja yang selayaknya lawan dengan Dr Asri Zainal Abidin. Barulah padan dengan nama besar dan power ilmu tinggi yang dimilikinya

Sehubungan dengan itu, Dr Mazlee Malik pernah menyatakan bahawa Dr Khairuddin Aman Razali hanya juara kampungan. Tidak lebih dari itu.

Kalau Dr Khairuddin Aman Razali seorang juara kampungan, apa tah lagi dengan Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang yang hanya memiliki ijazah MA sahaja berbanding dengan Dr Asri mufti yang power ilmu agamanya lebih tinggi berbanding Haji Abdul Hadi Awang.

Jika Dr Khairuddin Aman Razali tidak setaraf  ilmu agama dengan Dr Asri, Datuk Seri Haji Hadi Awang lagilah tidak setaraf,kerana tidak ada PHD. maklumlah presiden sebuah parti bertaraf kampungan yang power ilmu agamanya terlalu rendah berbanding mufti Perlis yang ada PHD itu satu nama besar dalam Islam.

Oleh itu, adalah amat wajar Dr Asri menolak pelawaan Dr Kamarul Zaman Yusoff
Pengarah Institut Kajian Politik Malaysia (MAPAN), Universiti Utara Malaysia (UUM) tempoh hari dan menyatakan kesanggupannya untuk lawan presiden Pas bukan dengan ketua penerangan Dewan ulamak pas pusat satu nama kecil.

No comments: