Monday, March 27, 2017

Usah umat Islam ulamak pun



Penulis masih belum lupa dengan kata kata ulamak ketika bekerjasama dengan DAP dahulu. 

Antara lain ada yang berkata orang china kafir sokong hudud. Bukan setakat itu sahaja, malah ada yang tergamak berkata china DAP, kafir zimmi.

Inilah antara kata kata tanda yang mereka telah dikaburi matanya. Bukan setakat matanya jadi kelabur malah hatinya turut gelap atas sebab lakonan yang dimainkan oleh para pemimpin tertinggi DAP suatu masa dahulu.

Macam mana umat Islam  tidak dikaburi matanya oleh DAP, sedangkan umat Islam sendiri selama lamanya sudah ditarbiyah tidak boleh buruk sangka dengan manusia.Hatta orang kafir yang Allah nyatakan kafir itu musuhKU.

Apa apa pun jangan sekali sekali buruk sangka dengan manusia hatta kafir sekalipun. Ini tarbiyah sejak dahulu hingga kini ditanam kejat.Sehingga ada yang berkata tidak boleh kata kafir itu kafir, sekaran kan besok dia masuk islam. Mana kita tahu.

Tidak boleh buruk sangka dan kena baik sangka hatta kafir sekalipun.Atas sebab itu DAP dapat kaburi mata umat Islam.

Pada hemat penulis bukan umat Islam sahaja yang dapat dikaburi matanya, malah termasuk sebahagian ulamak dapat dikaburi matanya.

Atas sebab itu juga mereka tergamak menentang hudud yang hendak dilaksanakan oleh Parti Pas yang sudah terlepas dari cengkaman DAP sejak 2008 dahulu.

Sebelum ini ada umat Islam yang tergamak saman hudud kerana terpengaruh dan terpesomna dengan kafir dan beliau bukan calang calang orang jauga nama besar dalam kerajaan umno/BN dan kini sudah jadi ahli DAP.

Terbaru Lim Kit Siang sudah nyatakan jika pakatan harapan menang dan memerintah Pluralisme akan menjadi asas kepada pemerintahan Malaysia.
Penasihat DAP, Lim Kit Siang membayangkan pluralisme akan menjadi asas kepada pemerintahan Malaysia jika Pakatan Harapan memenangi Pilihan Raya Umum Ke-14 .
Malah, pemimpin veteran DAP itu tanpa berselindung menegaskan pluralisme adalah kekuatan Malaysia yang perlu diterima oleh seluruh rakyat negara ini termasuk penganut agama Islam.

“Kepelbagaian dan pluralisme sebenarnya kekuatan dan aset Malaysia yang unik. Lebih lebih faham itu telah dianuti oleh umno/BN sejak sekian lama.

Bukan setakat itu sahaja malah sesetengah pemimpin tertinggi kerajaan umno/BN menyatakan semua agama sama semuanya punya maltlamat yang satu.

“Jika kita menerima Malaysia sebagai masyarakat plural, maka tidak ada ruang untuk rakyat Malaysia anti mana-mana kaum, agama atau budaya,

Tanggapan ada kaum benci membenci terhadap satu satu  tidak masuk akal, kerana melayu tidak pernah bertindak demikian, kecuali kaum china yang masih tebal dengan perkauman.Bukti 13 Mei 69.

Bukti terbaharu kontraktar Melayu yang dapat tender membina longkang di Kawasan penduduk China di perak telah dipukul dan dihalau.

 Orang China enggan memberi kerjasama dengan Melayu dalam segala hal,termasuk dalam dunia pendidikan .Apatah lagi dalam arena politik. MCA dan Gerakan kalah teruk tidak mahu member kerjasama dengan UMNOBN yang disertainya.

Kit Siang dalam pada itu menegaskan bahawa seluruh rakyat Malaysia perlu berhenti berfikir bahawa mereka adalah kaum Melayu, China, India, Kadazan atau Iban.

Ini bersesuaian dengan slogan satu Malaysia yang dicipta oleh Datuk Seri Mohjd Najib Razak.Ia bukan sekadar slogan yang dicanang akan tetapi itulah misi dan visi kerajaan yang memerintah Malaysia sekarang.

Kata beliau, setiap rakyat Malaysia perlu menerima bahawa Malaysia adalah sebuah negara pelbagai kaum, agama, bahasa, budaya dan tamadun. Meleyu boleh terima apa sahaja malah sanggup berkorban  jiwa raga, tetapi orang China masih tebal dengan kechinaannya.

Ramai cendiakawan Islam sejak berpuluh tahun lalu melahirkan kebimbangan terhadap rancangan kelompok tertentu mahu menerapkan semangat pluralisme dalam kalangan rakyat Malaysia.

Mereka berpandangan pluralisme akan turut menyebarkan fahaman bahawa semua agama adalah sama maka kebenaran (hak) tidak hanya dalam Islam tetapi agama-agama lain juga.

Pakatan Harapan adalah sebuah gabungan parti pembangkang yang dianggotai oleh DAP, Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang seia sekata untuk mendukung pluralism yang bertentangan dengan Islam.

Yang peliknya Mufti Perlis menyatakan persetujuannya dengan faham Pluralisme yang dianut oleh umno sejak sekian lama.

Bakas ketua biro agama Umno, Tan Sri Wan Mukhtar Ahmad yang juga mantan menteri Besar Terengganu pernah berkata, kita tidak boleh kata orang kafir itu kafir, kerana mungkin besok dia masuk Islam.

No comments: