Thursday, November 23, 2017

Husam musa orang baik?



Telingar penulis masih dengar perkataan yang berbunyi: “Husam Musa orang baik”.perkataan itu keluar daripada mulut mulut orang Pas, bukan keluar daripada mulut mulut orang Pan.

Pendek kata lidah orang pas masih duduk dalam perut Hasum Musa yang buat jahat dengan pemimpin dan kerajaaan Kelantan kini bahawa mereka yakin Husam bukan orang jahat dia orang baik.

Tidak lama dahulu, Mat Sabu disebut sebut orang Pas sendiri, bukan orang Pan bahawa (dia)  Mat Sabu orang yang sangat berjasa kepada Pas.

Pada hal, Datuk Dr Harun Din bekas timbalan mursyidul Pas pernah berkata, awas musuh dalam selimut dalam pas, gunting dalam lipatan dalam pas dan api dalam sekam dalam Pas suatu masa dahulu.

Hari ini masih ramai orang pas yang yakin bahawa Husam Musa orang baik miskipun telah dipecat keahliannya

Dalam minggu ini, Timbalan Menteri Besar, Datuk Nik Mohd. Amar Nik Abdullah menyifatkan Datuk Husam Musa sebagai ‘penipu’ kerana banyak tuduhannya terhadap Kerajaan PAS Kelantan selama ini adalah tidak benar.

Dalam pada ituu,Nik Mohd. Amar yakin rakyat tidak akan terpengaruh dan percaya dengan pelbagai tuduhan  Naib Presiden PAN itu.

Husam Musa telah disifatkan sebagai seorang yang pelawok (penipu) kerana setiap kali dalam ceramahnya  menyerang kerajaan negeri itu bohong belaka. Tidak ada kebenarannya,

Sehubungan itu,  kata Nik Amar (dia) Husam Musa yang berusaha memburuk buruk kerajaan Kelantan yang pernah menjawat jawatan EXCO ini  menipu. bukan sekali, tetapi sudah banyak kali.

Kata Nik Amar lagi“Individu beginikah kita hendak jadikan sebagai pemimpin. Dia tuduh kita terima duit UMNO RM90 juta, makan duit balak, seleweng tetapi tidak tunjuk bukti.

Yang paliknya masih ramai lagi orang Pas yang percaya dan yakin Husam Musa orang Baik dan Mat Sabu orang berjasa.

Kita tak nafi Husam Musa orang baik, akan tetapi baiknya itu ada maknanya. Kalau tidak mana mungkin duduk dalam pas buat angkara yang bukan bukan terhadap Pas dan presidennya.

 Demikian juga Mat Sabu. Tidak dinafikan beliau orang berjasa kepada pas suatu masa dahulu, akan tetapi berjasa beliau juga ada maknnya.Kalau tidak mana mungkin bila kalah dalam merebut jawatan timbalan Pas dia lari dan tubuh parti lain.

“Selama ini, saya tidak pernah sebut nama dia, hari ini sebab datang tempat dia (Salor) saya sebut,” katanya ketika berucap dalam Himpunan dan Solat Hajat Perdana di Wisma Tok Guru, Salor pada Khamis.

Mengulas lanjut dalam sidang media selepas himpunan itu, Mohd. Amar berkata, pada peringkat awal, pimpinan kerajaan negeri sememangnya mengambil sikap tidak menjawab serangan Husam.

Katanya, bagaimanapun, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Salor itu dilihat terus melempar tuduhan demi tuduhan tidak berasas.

“Tuduhan Husam terhadap kerajaan boleh dikatakan semua tidak betul,” katanya yang juga Naib Presiden PAS.

Husam Musa bukan sahaja dianggap orang baik malah ada yang berkata dia orang bijak, sebab itu Tok Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat sayanginya.
 

No comments: