Monday, January 15, 2018

Benarkah presidean Pas suruh pilih umno?



Ramai ahli Pas tidak setuju dengan Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang yang suruh rakyat jelata satu Malaysia pilih umno.

Sesetengah ahli pas tidak percaya yang Haji Abdul Hadi Awang berkata demikian rupa terhadap parti yang menjadi musuh politiknya selama ini.

Sangat tidak munasabah presiden Pas yang masih enggan bekerjasama dengan umno mengatakan pilihlah umno kalau mahu selamatkan Negara ini.

Jika ia benar, bermakna pada PRU 14 ini pengundi kena pilih calon calon umno dan pas yang bertanding baik kerusi DUN ke, dan kerusi parlimen.

Penulis ada dengar memang Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang pernah berkata dalam suatu wawancara di media massa bahawa kita kena pilih umno dan Pas pada PRU 14 nanti Kalau mahu selamat.

Bermakna lain lain parti tidak boleh selamatkan Negara ini, kecuali dua parti iaitu umno dan Pas yang punya visi dan misi untuk menyelamatkan Negara ini.

 jika semua dun dan parlimen berlaku pertandingan tiga penjuru tidak jadi masalah, kita boleh undi calon umno dan Pas.

 jika DUN dan parlimen yang pertandingannya umno lawan Pas memang agar susah hendak buat penentuan, kata salah seorang kawan penulis.

Tak jadi masalah pun, Kalau Kubu kuat umno sudah pasti calon umno dipilih. Demikian juga kubu kuat Pas. Sudah tentu paslah yang di pilih.

Maka selesai dan sangat relevan akan kata kata presiden Pas suruh kita pilih umno dan tidak jadi sebarang kesalahan daripada segi politik.

Kepada mereka yang tidak setuju dengan kata kata presiden Pas suruh rakyat jelata pilih umno boleh setuju, kerana Pas tidak akan rugi dan umno juga tidak untung.

Yang membuat pas rugi apabila rakyat jelata mengundi pakatan Harapan, kerana Barisan pakatan harapan dari parti BERSATU, DAP dan PKR dan PAN menentang agenda Islam

 Sebut Tun Dr Mahathir domenasinya, ia sangat benci dengan agenda Islam yang dibawa oleh PAS.

Sebut sahaja DAP domenasinya ia sangat anti Islam dan menentang undang undang Islam yang di perkasakan di Malaysia ini.

Sebut PKR domenasinya ia adalah berfahaman Islam liberal dan memberi sokongan padu kepada NGO NGO anti islam dan gerakan ajaran sesat seperti sisters in Islam.

Sebut PAN,domenasinya ia menamakan partinya sebagai parti islam baru yang segala tindakannya kebanyakannya bercanggah dengan ajaran Islam.

Oleh itu, amat wajar presiden Pas mengatakan pilihlah dua parti sahaja iaitu umno dan Pas pada PRU 14 nanti jika mahu selamatkan Negara satu Malaysia.

Jika rakyat jelata satu Malaysia pilih selain dari dua parti yang bertanding pada PRU 14 nanti sudah tentu Negara ini tidak akan selamat.

Bukan sahaja tak akan selamat. malah, Negara ini akan bertukar menjadi Negara yang agama ramsinya bukan lagi agama Islam.

Kalau mahu menyelamatkan Negara satu Malaysia wahai rakyat jelata pilihlah umno dan Pas  pada PRU 14 yang akan diadakan bila bila masa daripada sekarang.

No comments: