Wednesday, January 24, 2018

Pertemuan sulit Hadi/Najib terbongkar?



Datuk Seri Mustapa Mohamed, pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan dikatakan marah dengan Presiden Umno Datuk Seri Mohd Najib Razak.

Mengapa pulak marah dengan bosnya. Kalau marah dengan bos alamat tak panjang usia politik Mustapa Mahameh kali ini

Mengapa? Kerana tali hayat politik seseorang berada ditangan bos, Jika marah bos pasti marah juga di balasnya, sudah ramai tokoh umno dipecat

Zaman Dr Mahathir Mohamad orang marah kepadanya pasti dikerat hidup hidup. Berapa ramai timbalan perdana yang di keratnya hidup hidup

Demikian juga dizaman  Datuk Seri Najib Razak jadi perdana menteri. Tan Sri Muhyiddin Yassin timbalanya di kerat hidup hidup.

Oleh itu, sangat tidak munsabah Datuk Seri Mustapa Mohamed marah dengan Datuk Seri Mohd Najib Razak, hatta dalam hal ehwal politik umno dan Pas yang sangat tidak disenangi kebanyakan orang umno Kelantan.

Orang umno Kelantan rata rata dikatakan tidak senanghati dengan Presiden umno yang tidak mahu rampas kerajaan Pas di negeri miskin rakyat kaya itu.

Sangat tidak munasabah Datuk Seri Mohd Najib Razak tak mahu rampas Kelantan dari tangan Pas.

Inilah yang dikatakan punca Datuk Seri Mustapa Mohamed marah dengan bosnya.
Lainlah dengan rakyat jelata Kelantan. Rakyat kelantan memang tidak suka umno 
memerintah dan lebih suka Pas yang memerintah.

Apabila umno memerintah akan wujud puak puak. Kalau mustapa Mophamed jadi menteri besar puak puak dia sahaja yang dapat projek, manakala puak puak lain diketepikan.

Presiden Umno di kata kan tak mahu rampas Kelantan pada PRU 14 ini, manakala Pengerusi Badan perhubungan Kelantan sudah menyatakan yang umno boleh menang kali ini.

Bermakna umno boleh menang pada PRU 14 nanti. Tiba tiba presiden umno tak mahu rampas.

Mengapa? Kerana dalam pertemuan sulit antara Najib dan Hadi termentera satu perjanjian yang dikatakan para pemimpin umno tak tahu dan para pemimpin pas sahaja yang tahu.

Dikatakan diketahui oleh para poemimpin sahaja, manakala para pemimpin umno tidak tahu manhu bahawa Kelantan hendaklah di perintah oleh Pas.

Yang peliknya macam mana Datuk Mustapa Mohamed boleh tahu. Siapa yang memberitahu kepadanya.

Mungkin orang orang Pas yang beritahu kepada orang orang umno ketika bersembang di kedai kedai kopi, minum kopi O dengan nasi berlauk yang sangat popular di negeri Cek siti Wan kembang .

Cerita Perdana menteri tak mahu rampas, mustapa Mohamed marah semacam tak munasabah dan pelik sikit.

Mengapa? Pas tetap memutusakan tidak akan bekerjssama dengan umno pada PRU 14 nanti. Tiba tiba muncul cerita Datuk Seri Mohd Najib Razak tak mahu rampas Kelantan dari tangan Pas.

Datuk Seri Mustapa Mohamed kata umno boleh menang. Bermakna boleh rampas. Mengapa tak mahu rampas.Semacam tidak masuk akal.Boleh menang tak mahu menang.

No comments: