Tuesday, May 8, 2018

Pakatan harapan KO di Kelantan


Dua hari lepas ramai tanya penulis pasal sokongan pakatan harapan di Kelantan atas nama gelombang besar rakyat pada PRU 14 esok.

Penulis beri  jawapan pada garis kaji selidik yang di buat merdeka center,hanya 10 peratus sokongan terhadap pakatan rakyat di Negeri miskin rakyat kaya itu.

Sesungguhnya  bukan kaji selidik invoke Rafizi Ramli yang mengatakan Pas kosong di Kelantan pada PRU 14 ini.

Kajian selidik yang dbuat oleh Rafizi Ramli adalah kaji selidik retorik sedap mulut dan cakap besar yang melampau.

Penulis pernah ditawar untuk buat kajian rambang di Kelantan tidak lama dahulu oleh orang pas yang masuk amanah.

Beberapa kali masuk negeri miskin rakyat kaya ini secara sendirian untuk dapat maklumat orang kampong.(pengundi yang menentukan kalah menang sesebuah parti yang bertanding)

Keputusannnya benarlah kaji selidik yang dbuat merdeka center bahawa hanya 10 peratus sokongan rakyat Kelantan kepada pakatan harapan miskipun pelbagai fitnah dilakukan oleh Husam Musa pada kerajaan Pas itu.

Bayangkan 10 peratus sokongan rakyat Kelantan pada pakatan harapan pada PRU 14 ini.

Apakah yang akan terjadi pada calon yang bertandingan di 45 perusi DUN pada PRU 14 nanti.

Ada yang mengatakan 85 peratus calon pakatan harapan yang bertanding di negeri itu akan hilang deposit.

Pada penulis sejarah telah membuktikan PKR pernah diberi lapan kerusi DUN pada PRU 13, namun hanya satu kerusi sahaja yang menang.

Itu waktu PKR bekerjasama dengan Pas.

Bayangkan, apakah yang akan ter+jadi dengan calon amanah dan calon PKR yang bertanding semua 45 kerusi pada PRU 14,( 9 Mei 2018 esok) .

Kalau lapan kerusi boleh menang satu kerusi, sudah tentu 10 peratus sokongan itu hanya boleh membantu calon umno/BN menang pada PRU 14 esok.

Kesimpulannya, pakatan harapan kosong kerusi (KO)  Pas dan Umno berada digaris 50 -50 yang di katakan pas akan tumbang di Kelantan pada PRU esok.

Sama samalah kita tunggu keputusan PTU 14 malam esok.   


No comments: