Saturday, November 24, 2018

Kehendak Tun Dr Mahathir


Tan Sri Musan Hassan bekas ketua polis Negara hairan sejak kebelangan ini  sudah mula ada yang mempertikaikan Islam.

Mengapa hairan? Tak perlu hairankerana sebelum ini Tun Dr Mahathir Mohammad perdana Menteri Malaysia pernah mempertikaikan Islam.

Bukan setakat mempertikainkan Islam, malah beliau turut mempersenda sendakan hukum hakam Islam secara terang terangan.

Beliau ketika menjadi perdana menteri pernah amaran  dengan Pas dan berkata, jangan laksanakan hudud di Kelantan.

Kalau pas melaksanakan hudu di negeri yang diperintahnya kerajaan Malaysia akan saman kerajaan pas Kelantan.

Tidak lama kemudian menteri dijabatan perdana menteri  Datuk Seri Zaid ibrahim menyaman kerajaaan Pas kerana meluluskan enakmen kanun jenayah syariah Kelantan.

Kita sedia maklum bahawa kafirun ini memang benci dengan Nabi Mohammad SAW . Secara tidak langsung mereka benci dan tidak bertuju dengan Islam yang Allah turunkan ini.

Allah subhanahu wataala sudah beritahu bahawa kafirun ini benci dengam Nabi Mohammas Saw dan tidak bersetuju dengan Islam.

Cuma kita, umat Islam Islam tidak percaya dengan pemberitahuan Allah menerusi wahyu didalam Al Quran surah Al Baqarah itu.

Kita umat Islam ini lebih percaya dengan manusia yang jahil dan jahat untuk menghancurkan Islam dengan nenggunakan konsepsi dakwah fil hikmah.

 Bahawa sesungguhnya kita kena dakwah orang kafir. Betul kena dakwah orang kafir, akan  tapi jangan sampai membiarkan orang Islam jadi kafir.

Allah SWT perintah kita berkeras dengan orang orang kafir, kita berlembut dengan orang kafir dan berkeras dengan orang orang Islam. Sepetutnya kita berlembut dengan orang islam akan tetapi kita berkeras.

Atas sebab membiarkan umat Islam dominan dengan kafirun, maka  mereka mengaku beragama Islam, disampaing mempertikaikan dan mempersenda sendakan agamanya sendiri.

Sekarang kita kita sedia maklum, bahawa Waytha Moonhty seorang India Kafirun yang pernah mempertikaikan Islam sebelum ini.

Beliau pernah mendesak kerajaan Malaysia waktu perdana menteri Datuk Seri Mohd Najib Razak hantar balik pendakwah Islam India Dr Zakir Naik, kerana berbahaya.

Tun Dr Mahathir Mohammad sedia maklum Waytha Moonthy seorang yang sahih anti Islam dan dilantik sebagai senator dan sekaligus dilantik menteri di jabatan perdana menteri.

Apabila sudah sedia maklum seseorang itu anti Islam diangkat duduk dalam cabinet, bermakna,fahamlah kita bahawa itu adalah kehendak perdana menteri (TUN M).

Beliau sengaja berbuat demikian, agar seorang menteri kafirun melakukan apa sahaja mengenai Islam, termasuk mempertikaikan Islam dan undang undang Islam yang sedia ada.

Setakat ini beliau cuba dengan sedayauapaya mengulas ICERD dengan alasan ia tidak membabitkan perlembagaan persekutuan akta 153 dan Islam  agama rasmi Negara.

Kalau dahulu Tun Dr Mahathir yang melakukan sesuatu terhadap Islam, termasuk mempertikai dan mempersenda sendakan agama islam mengenai hokum hudud.

Kini beliau boleh suci tangan dan goyang kaki kerana sudah ada menteri kafirun yang dipercayai untuk mempertikaikan dan mempersenda sendakan Islam secara terang terangan.





No comments: