Thursday, July 18, 2019

Tun Dr Mahathir di pergunakan?


Ada orang bercakap cakap.ini hanya cakap cakap sahaja, tidak lebih daripada itu.

Cakap cakap pasal Tun Dr Mahathir perdana menteri Malaysia telah dipergunnakan DAP dan PKR.

Cakap tersebut dikatakan Tun Dr Mahathir telah pergunakan DAP dan PKR berkaitan dengan pindaan perlembagaan persekutuan berkiatan mahkamah syariah.

DAP dan PKR hendak mansuhkan mahkamah syariah negeri negeri di Malaysia ini.
Benarkah Kerajaan Pakatan harapan hendak pindaan perlembagaan persekutuan berkaitan mahkamah syariah.

Barangkali ada lojiknya, kerana DAP adalah parti kafir yang mana Allah telah jelas sejelasnya dalam Al Quran bahawa kafir itu benci dengan Islam.

Mahkamah syariah negeri neggeri walaupun masih belum memenuhi kehendak Islam, akan tetapi ia adalah mahkamah Islam yang bertanggungjawab terhadap umat Islam.

Persoalan yang timbul, apakah benar Tun Dr Mahathir perdana mentari Malaysia di pergunakan?

Barangkali cakap cakap Tun Dr Mahathir dipergunakan oleh DAP dan PKR belum boleh diterima akal.

Mengapa? Kerana Tun Dr Mahathir sejjak jadi perdana menteri ke 4 lagi sangat tidak berkenang dengan hukum hakam Islam.

Beliau bukan sahaja setakat tidak berkenang dengan hokum hakam Islam malah secara tegas tidak mahu Islam di lakksanakan di Malaysia ini.

Bukan berhenti setakat itu, malah beliau sering mempersenda sendakan hokum potong tangan terhadap umat islam yang mencuri, hukum sebat terhadap umat islam yang minum arak dan hukum rejam terhadapi umat islam yang berzina.

Tidak lama dahulu, beliau mempertiakaikan hokum sebat yang dilaksanakan mahkamah syariah Terengganu terhadap dua perempuan lesbian.

Apa pun, itulah yang tersirat dan tersurat pada hakikat Tun Dr Mahathir perdana menteri ke 7 yang di katakana telah dipergunakan oleh DAP dann PKR.

Bila sebut PKR nama Datuk Seri Anwar Ibrahim yang terpalit dengan cakap cakap mempergunakan Tun Dr Mahathir Mohammad ini.

Apa bezanya Tun Dr Mahathir Mohammad dengan Datuk seri Anwar Ibrahim yang dikatakan sangat mahu diangkat menjadi perdana menteri Ke 8 suatu masa nanti.

Beliau, ketika jadi timbalan perdana menteri dan menteri kewangan dahulu pernah mempersenda sendakan janggut nabi Mohammad SAW yang disebut bahawa janggut kambing.

Beliau pernah iktuiraf pertubuhan sisters in Islam yang dihukum sesat oleh JAKIM dan mempertikaikan sebatan yang dilaksanakan mahkamah Terengganu keatas dua perempuan lesbian.

Bermakna Tun Dr Mahathir Mohammad dan Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah sepsis yang sama yang pernah tidak bersetuju dengan perlaksanakan undang undang islam di Malaysia ini.

Oleh itu, sangat tidak wajar mengatakan Tun Dr Mahathir Mohammad perdana menteri ke 7 dipergunakan oleh DAP dan PKR.

Sejarah telah membuktikan bahawa beliau selama 23 tahun jadi perdana menteri sering sahaja mempertikai perlaksanaan hukum hakam islam terhadap umat islam dan termasuk seringkali mempersenda sendakan hukum potong tangan dan rejam terhadap pencuri dan penzina.




No comments: