Thursday, October 17, 2019

Kerajaan PH beri zakat kepada orang kafir?



Rasulullah SAW beri zakat kepada lima orang kafir. Nabi buat, sahabatnya Saidina Abu Bakar RA, Saidina Umar RA, Saidina Othman RA dan Saidina Ali RA tak buat.

mereka tak ikut buat apa yang pernah dibuat oleh Rasulullah SAW.

Pada hal apa apa yang Rasulullah SAW buat sahabat kena buat. demikian juga kita. Kita kena buat apa yang Rasulullah SAW buat dan amalkan.

Akan tetapi sahabat tak buat pemberian zakat kepada orang kafir iaitu pemberian zakat 100 ekor unta tiap seorang kepada Abu Sufyan bin Harb,Shafwan bin Umayyah,Uyainah bin Hishn,Aqra bin Jabis dan Abbas bin Mardas.

Tidak lama dahulu Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika jadi ketua umum PKR  dan Mohamad Sabu ketika jadi timbalan presiden Pas suruh kerajaan PR buat apa yang sahabat Rasulullah SAW tak ikut buat iaitu pemberian zakat kepada orang kafir di negeri Selangor dan Pulau Penang

hari ini kita dimaklumkan bahawa kerajaan Selangor sudah laksanakan pemberian zakat kepada orang kafir sama sepertimana yang telah diaznafkan kepada umat islam.

Pemberian zakat kepada orang kafir di negeri selangor dan Pulau Penang dibuat atas arahan para pemimpin parti politik anggota pakatan harapan dan juga dek desakan para pemimpin DAP parti dominan Malaysia baru.



No comments: