Saturday, October 5, 2019

Melayu dan Bumiputera sama macam haiwan?


Kata kata Melayu dan Bumiputera sama macam haiwan keluar dari mulut Datuk Kadir Jasin jurucakap Tun Dr Mahathir Mohammad perdana menteri Malaysia.

Penulis tak nak kata yang ini sudah tentu Tun Dr Mahathir Mohammad yang suruh cakapkan, akan tetapi itulah hakikatnya.

Sebab ada perkataan malas dimasukkan sebagai dimaksudkan punca melayu dan bumiputera sama macam haiwan.

Perkataan orang malas punca Melayu lemah sering disebut sebut oleh Tun Dr Mahathir Mohammad, maka sangat sesuai Datuk Kadir jasin kata Melayu sama macam haiwan.

Tun Dr Mahathir Mohammad tidak berhenti di situ, malah beliau sanggup menghina orang melayu kerana malas dan tidak maju.

Yang dimaksudkan itu boleh disabitkan bahawa Tun Dr Mahathir Mohammad juga tidak terkecuali sama macam haiwan.

Tun Dr Mahathir Mohammad sah tidak termasuk dengan cop tersebut walaupun beliau pernah mengaku Melayu, akan tetapi beliau bukan seorang berketurunan Melayu dan bukan bumiputera.

Kalau beliau seorang bumiputera mana mungkin telah pernah menghina melayu secara berkala

Sesungguhnya memang benar orang melayu dan bumiputera sama macam haiwan.malah lebih teruk daripada haiwan

Allah pernah nyatakan manusia lebih teruk daripada haiwan, kerana ada akal akan tetapi tidak menggunakan akal.Ini disebut oleh datuk Kadir jasin bahawa orang yang ada ilmu tidak menggunakan ilmu yang mereka miliki.

Lebih teruk dan buruk lagi, manusia apabila dilantik jadi pemimpin mereka bercakap berbohong, mereka berjanji tak tunai janji dan mereka pegang amanah tetapi mengkhianatinya.

Ketiga tiga sifat buruk ini ada pada orang melayu dan bumiputera yang dilantik jadi pemimpin negara.

Maka sangat wajar dan amat masuk akal  bahawa orang melayu dan bumiputera lebih teruk daripada haiwan sepertimana yang pernah Allah nyatakan didalam Al Quran.

No comments: