Tuesday, May 19, 2009

betulkah Umno mengaku kalah?

Kalaulah betul Umno/BN tidak akan meletkkan calon bertanding di DUN penanti 23 Mei (penamaan calon) dan (30Mei)hari mengundi, ini pasti itulah bala Allah yang telah menimpa kepala orang Umno di negara ini.

Rakyat susah hati dengan HINI yang barangkali tidak mustahil datang ke Malaysia yang juga sebagai bala Allah.

Orang Umno memang sejak dari dulu lagi tidak percaya dengan bala Allah yang menimpa keatas rakyat negara ini.

Bala Allah telah meragut ratusan nyawa di Bukit pelanduk suatu masa dulu dan tidak mustahil akan meragut ribuan nyawa pula kali ini atas sebab tangan tangan para pemimpin Umno

Datuk Seri Mohd Najib Razak, Perdana menteri baru takut dengan pilihanraya kecil di DUN Penanti, tetapi tidak takut dengan bala Allah.I Malaysia sebagai contoh yang tidak ambil kisah mengenai agama Allah.

Agama entah kemana,kerana dianggap sama sahaja. Bangsa akan lenyap begitu sahaja, sedangkan bangsa yang berbangsa itu khusus untuk manusia kenal mengenal satu sama lain.

Tidak takut dengan bala Allah bermakna dia tidak takut dengan Allah yang maha berkuasa dilangit dan bumi.

Tidak takut dengan Allahlah yang menyebabkan bala Allah menimpa kita.

Takut untuk bertanding dalam pilihanraya kecil DUN penanti salah satu bala Allah yang barangkali merupakan penanda aras kerajaan yang merintah sekarang akan jatuh.Apabila jatuh hilanglah segala gala.

Ini merupakan rahmat kepada parti pembangkang, kerana menang tidak bertanding dalam pilihanraya kecil di DUN penanti suatu yang sangat sangat bernilai.

Mana ada parti pembangkang boleh menang tanpa bertanding dalam dunia hari ini.

Ramai orang Umno malu dengan tindakan Najib, Jika benar berita Umno tidak akan letak calon di DUN Penanti 30 Mei nanti.Malu yang amat sangat, kerana mengaku kalah belum bertarung.

Mungkin tindakan itu semata mata untuk menolong parti pembangkang agar mendapat sokongan padu rakyat negara ini agar kerajaan yang ada akan bertukar tangan dalam masa yang terdekat melalui kaedah lompat parti.

Tindakan itu juga membuat ahli parlimen UMNO tidak puashati dan akan memberontak lantas melompat parti.Percayalah.

1 comment:

Anonymous said...

sya tinggal kat sg semambu penanti
saya tengk parti pembangkang ni bukannya kuat sangat cuma org org bn lepas geram kt bn undi pembangkang itu aja. silap bn cuma satu tak mau ambil tahu masaalah
rakyat marhaen dibawah cuma masalah org kaya- kaya saja yg diorg ambil tau. tk macam zaman tun razak ,zaman madey ni yg depa tau nak kaya, nak saham dan percent berapa aku dapat.