Sunday, December 5, 2010

DAP halau Melayu di baik pulau Pulau Pinang?

Oleh kerana sebut bahawa orang Melayu balik Pulau, Pulau Pinang di halau teringat saya apa yang pernah berlaku kepada orang melayu Pulau Pinang semasa kerajaan GERAKAN memerintah mahupun dimana mana di Negara ini.

Orang Melayu dipinggir bukan setakat dipinggirkan malah dinafikan haknya baik untuk memiliki rumah,tanah dan sebagainya.

Boleh tanya orang Melayu Pulau Pinang akan prihal ini.Malahan mereka sangat tidak selesa tinggal di negeri kelahirannya lantas menyatakan lebih pindah saja.

Hal ini bukan saja berlaku di Pulau Pinang ,malah diserata pelusuk negara malaysia ini.termasuk kena halau oleh pemerintah yang mereka undi

Tak perlu saya sentuh apa yang berlaku d negeri Johor dan Selangor khususnya Kuala Lumpur dan Wailayah Persekutuan yang mana orang melayu dipinggirkan sekaligus dinafikan haknya serta sangat buruk keadaannya.

Paling malang sekali ada kalangan orang agama yang setuju dengan gerakan meminggirkan orang melayu ini dengan hujah jika tak mampu kerana taraf hidup tinggi lebih baik berjihrah, sedangkan Rasulullah SAW pernah menyatakan tiada lagi hijrah selepas hijrahku ini.

Hendak beri tahu bahawa isu yang kita sedia maklumni bukan atas nama DAP yang sedang memerintah Pulau Pinang sekarang, tetapi atas nama UMNO/BN juga demikian.Pendek kata dua kali lima saja.

Lihat di Terengganu, negeri orang Melayu pun Melayu dipinggirkan.malahan sudah sampai tahap Yahudi mengganas di Bandar dan kampong.

Di Kuala Terengganu sudah habis kampong milik Melayu di robek robekkan atas nama pembangunan bandar sejak sekian lama.

Kampong Tanjung Kapur seratus peratus penduduknya adalah Melayu.

Demikian juga kampung Ladang. Sudah habis dibangunkan dan orang melayu dihalau ke hutan dan hulu.

Mengatakan orang balik pulau Pulau Pinang di halau jawapnya "YA" Tapi orang melayu di Kuala Terengganu apa kurangnya.Termasuk orang Melayu Kuala Lumpur sedang terhakis menerusi menjana tranformasi ekonomi.

Pendek kata apa yang berlaku sejak UMNO/BN diberi mandat memerintah selama 50 tahun lebib ini orang Melayu bukan saja dihalau, malah telah dikhianati oleh umno yang dikatakan membela nasib bangsa Melayu, agama dan negara.

Kita tidak tahu apakah yang dibela selama ini. Mungkin membela perut para pemimpinnya boleh diterima dan masuk akal.

Berkata membela bangsa melayu pasti tak masuk akal,kerana nasib orang melayu semakin hari semakin buruk serba serbi.

4 comments:

Anonymous said...

yg peliknya awat dlm tempoh 3 tahun niii kat penang habis kawasan melayu diambil... wat kondo dan sebagainya? jual x kurang 500k.. gila2... itu pun hang dok pertahankan? bodohlah hang

otaklunyai said...

Woooiittt... melayu dah bepuloh tahun kena halau dek UMGOK... tu yg melayu dok sokong2 sangat tuh... bodddo!!!

Anonymous said...

hang ni memang bahalul,
mana lebih lama 53 atau 3.
Baru 3 tahun memerintah, hang dah kata macam2, memang cara pemikiran org umgok ni betul-betul sengkek!!!.

Anonymous said...

Tgk je lah terengganu...
igt kerajaan adil ke kepada semua??
kroni-kroni sahaja dpt manfaat.
tak kira projek ke biasiswa ke. sama je.