Thursday, January 13, 2011

Calon Pas DUN Tenang muslimat ?

Penulis tidak tahu mengapa ada yang bertanya pada penulis, siapakah calon pas di DUN tenang yang pernamaan calonya pada 22 Januari dan hari mengundiannya jatuh pada 30 Januari 2011 ini.

Salah seorang pengarah pilihanraya PAS satu kawasan di negeri Terengganu bertanya penulis siapakah calon pas di Dun Tenang Johor.

Tak wajar beliau Tanya penulis, kerana siapalah penulis. Sepatutnya dia tanyalah Datuk Mustaffa Ali, setiausaha Agung PAS yang tahu akan perihal itu.

Untuk tidak menghampakan harapannya penulis jawap: calonnya muslimah, kerana Mustaffa Ali ada sebut dalam kenyataannya bahawa calon DUN tenang terdiri daripada dua orang yang disenarai pendek, iaitu pemuda dan muslimat.

Soalan yang diacukan kepada penulis dah lama dah sebelum Mustaffa Ali buat kenyataan pasal calon Pas di DUN tenang lagi.

Tinjauan rambang yang penulis buat sah calon Pas di tenang seorang muslimah yang sangat gigih malah dia adalah ketua muslimah PAS Kawasan Labis.Betul atau salah itu hanya ramalan cetek penulis.

Beliau seorang yang sangat komited dengan perjuangan Islam dan sesuai diangkat sebagai calon serta sangat diminati para pemimpin PAS di peringkat negeri dan pusat.

Sama ada betul atau sebaliknya, itu hanya telahan penulis dengan sedikit ilmu dan pengalaman sebagai penulis bebas selama 40 tahun.

No comments: