Monday, January 10, 2011

Di mana tidak kena pelantikan Khusrin sebagai SUK

Penulis menulis bahawa pelantikan Kusrin sebagai SUK tak perlu diragui lagi, kerana hak pelantikan SUK adalah hak suruhanjaya perkhidmatan Awam (SPA).

Kerajaan Salangor tak perlu ragui,kehendak undang undang, tapi boleh tidak setuju dan mempertikaikan pelantikan Kusrin sebagai SUK.

Mengapa tidak? Kusrin masih belum layak memegang jawatan SUK, kerana beliau berpangkat JUSA C. Lebih lebih lagi ada dua orang lagi yang berpangkat JUSA B yang wajar dilantik sebagai SUk Selangor.

Disinilah yang tak kena dan kerajaan Selangor harus mempertikaikan mengapa seorang penjawat awam bertaraf JUSA C dilantik menduduk jawatan teratas dalam kerajaan Selangor.

Ini dapat kita buat kesimpulan bahawa pelantikan itu agenda tertentu, terutama sekali untuk menjatuhkan kerajaan Selangor.

Oleh itu, jangan sekali sekali terperangkap dengan tindakan kerajaan pusat yang diterajui Perdana menteri ke 6 ini.

Jika silap langkah kemungkinan akan berlaku sepertimana pernah berlaku pada kerajaan Kelantan yang dijatuhkan menerusi perisytiharan darurat.

Jadi jangan sekali sekali mengambil tindakan mahkamah sepertimana yang disarankan oleh pakar undang undang UIAM Profesor Dr Abdul Aziz Baru itu. Ingat kes Perak.

Tindakan mahkamah adalah jalan mudah pihak kerajaan pusat menjatuhkan kerajaan Selangor. Buktinya apa yang pernah berlaku kepada kerajaan PR Perak yang mana segala galanya seratus peratus berpihak kepada kerajaan Pusat.

Awas jerangkap Umno/BN itu.

No comments: