Wednesday, August 27, 2014

Tahukah anda


Datuk Seri Anwar Ibrahim yang penulis kenali sejak tahun 70an itu sudah tahu yang dia akan dipenjarakan selepas ini.

Beliau seolah olah akan puashati dengan hukuman penjara yang telah dijatuhkan kepadanya selama enam tahun itu.

Kini beliau lebih rela di penjarakan semula atas kesalahan kes yang sama selepas ini dan berkata parti keadilan rakyat (PKR) tetap hidup.

Kata beliau lagi, PKR tetap hidup miskipun dia dipenjarakan, kerana hidup mati sesebuah parti bukan berpunca beliau berada dalam penjara.

Sejarah telah membuktikan sudah banyak parti mati. Kalau hidup pun, hidup macam rumput ditepi jalan.

Bercakap pasal ini, teringat penulis akan perihal parti semangat 46 yang pernah disebut oleh Tengku Razalieh Hamzah bahawa parti itu tidak akan mati.

Akhirnya apakah yang telah terjadi pada semangat 46? Semua sedia maklum KU LI yang berkata dialah yang ada dibawah paying miskipun hanya tinggal seorang diri.

Bukan setakat dia seorang sahaja yang tinggal dibawah payung semangat 46 itu, malah dia juga masuk kedalam sampul surat besar masuk semula umno.

Demikianlah yang berlaku pada parti serpihan umno itu. Oleh kerana PKR adalah parti serpihan umno, maka tidak mustahil parti itu akan mati macam juga parti semangat 46.

Lebih lebih lagi, Anwar Ibrahim sudah ada dalam penjara dan anak anak muridnya kebanyakan tiada matlamat muktamad dalam perjuangan.

Bukti kukuh, apakah yang telah terjadi kepada kerajaan Selangor. Pasti  dek hasil tidak puas hati Anwar sendiri dan rakan rakan yang membabi buta.macam juga ketika dalam umno suatu ketika dahulu.

Pada hal Anwar Ibrahim sudah berada pada nombor dua dalam kerana yang bila bila akan akan naik duduk di tempat nombor satu.

Hasil kegelojohan dan tidak puashati Anwar sendiri, meka berlaku perkara yang menyebabkan Tun Mahathir Mohamad menyembelih Anwar hidup hidup.

Kini berlaku pula Anwar yang menyemlebih Tan Sri Khalid Ibrahim hidup hidup akan isterinya menjadi besar Selangor ganti Khalid yang dipecat parti itu.



2 comments:

Anonymous said...

Ya ker ..... semacam umgok jer , komen ko ..... !

Anonymous said...

Apa kaitan penulis kenal DSAI sejak awal 70 puluhan lagi dengan penulisanya.........DLM PKR LAWAN TETAP LAWAN........Bukan macam Pas yg asalnya biro ugama dalam hameno......Pas lah yg sebenarnya serpihan hameno dan terbukti tindak tanduk tuang presideng pong macang munafik, dah jadi parti melayu islang semelaysia.......dey! Yeeena podah!