Thursday, May 21, 2015

Pas tidak wajar berpihak



Pas tidak wajar berpihak atau mengambil bahagian dalam isu perang saraf antara Mahathir dan Najib ini.

Najib anak murid mahathir dan mahathir tok guru Najib.Peperangan antara mereka berdua ini tidak harus pas mengambil bahagian.

Jika PAS sokong mahathir kedudukan nya tercalar demikian jika PAS menyokong Najib. kedua dua ini memusuhi PAS selama lamanya.

Sebab itu apabila pas bekerjasama dengan pakatan rakyat kedudukan pas jadi  kucar kacir. bukan setakat kucar kacir malah presidennya dihina sedemikian rupa.

Itulah sebab musabahnya walaupun presiden pernah bertegas pas tak akan rugi bekerjasama dengan pakatan  rakyat.betul tak rugi tetapi buruk di mata rakyat jelata.

Bayangkan ulamak wajar dimuliakan, hari ini  kepimpinan telah dihina oleh kumpulan sendiri.

oleh itu, jangan buat apa Allah tak suka dan jangan sekali berkasihsayang dengan manusia dan kumpulan yang dibenci oleh Allah.

Kan ada manusia yang sangat dimurkai Allah. Apakah wajar kita mnenyokong orang yang Allah benci. Tidak dinafikan ada baiknya kita berdamaikan dua orang yang bermusuhan supaya mereka tidak bunuh membunuh satu sama lain.

Antara Najib dan Mahathir bukan dua orang yang mahu bunuh membunuh yang melibat hilang nyawa. mereka bermusuh untuk membaiki.kerajaan buruk yang diterajui Najib.

Bukan  untuk membunuh  nyawa Najib. Najib lakukan apa yang pernah Mahathir lakukan sepanjang memerintah malaysia selama 22 tahun. Dulu.


4 comments:

Boley Jalan said...

Alahai nko ni UG jjuga ke........isu yg jadi pertembungan ialah isu rakyat, mahathir menyebelahi rakyat skrg.......Pas sebelah mana? Kalau lah mahathir tak serang najib, pas is nothing ulamak tong kosong je! Apa punya tur komen nko ni ostat, tak kan hudud je ostat, sedangkan AHA presiden ulamak donia kata hudud tak boleh dilaksanakan kalau gaji minima tak dilaksanakan, ekonomi rakyat tak ditingkatkan.......isu 1mdb bukan ke isu ekonomi dan penyelewengan ( rompakan) wang rakyat........apa kata hukum hudud wahai kaum UG? Ulamak akhir zaman rupanya....setan bisu!

Portgas D. Roy said...

Jika TGNA hidup aku pasti muka mu kena ludah ngan TGNA

Wan Rosli said...

Ini lah ilmu politik namanya.. adakah dipanggil bijak politik jika ditarik hidung ke sana ke mari..

mamat said...

Biarkan mereka berperang sesama mereka. biarkan,biarkan, biarkan.

sama sama lah kita tengok hasilnya

Pas pernah sokong dan berpihak kepada tun Mahathir suatu masa dulu.

Apakah hasilnya, habuk pun tak ada.

sebaliknya terpalit dengan keburukan sehingga undi merosot dan hilang 6 kerusi parlimen. Kedah jatuh