Tuesday, November 10, 2015

Mat Sabu dan gengnya



Penulis Nampak. Mungkin ada yang juga nampak. Akan tetapi masih ada yang tak nampak atas sebab emosi yang tinggi.

Apakah yang penulis Nampak. Penulis Nampak Mat Sabu dang eng nya sudah menyesal  cabut lari dari PAS.

Mengapa Mat sabu dan Gengnya menyesal. Mereka menyesal kerana apa yang diprogramkan tidak menjadi. Apatah lagi siri ceramah anjurannya tidak mendapat sambut menggalakan.

Memang.Begitulah bagi mereka yang duduk dalam parti baru. Lainlah ketika berada dalam pas. Bayangkan PAS adalah sebuah parti nombor dua  di Malaysia ini.

PAN atau Amanah walaupun sudah lama ditubuhkan, tetapi parti cap cangkol itu tidak terkenal walaupun ada nama begitu lama.

Sambutan yang menggalakkan diberikan ahli PAS pada Mat Sabu bukan atas nama ia Mat Sabu. Tetapi atas nama parti Islam Semalaysia.

Lihat Ustaz Nahkaie Ahmad ketika masuk Umno. Pendek kata setiap ceramah anjuran umno sambutannya tidak sama macam dia berada dalam parti PAS.

Demikian juga dengan apa yang berlaku keatas Mat Sabu dan gengnya.Setakat hari ini Mt Sabu dan gengnya semacam teramat kesal dengan tindakan cabut lari dan tubuh parti lain.

Begitulah reality dalam arena politik di Negara satu Malaysia ini.Usah promosilah itu dan ini untuk raih rakyat jelata agar bagi sokongan kepada parti baru yang belum tahu fungsi itu.

Lebh lebih lagi rakyat jelata Negara satu Malaysia sudah lama mengenali Mat Sabu dan gengnya. Siapakah sebenarnya Mat Sabu dan gengnya.

Yang penulis nampak, Mat Sabu dan gengnya gagal meraih sokongan rakyat jelata. Apatah lagi ahli pas yang sedia maklum mengenali peribadi sebenar dan geng nya.






8 comments:

Anonymous said...

Kumpulan frustrated dan one pemimpin of pan muhayat y.r was the big body but the brain thinking much2 smallest. Tak sanggup beristaqamah. Kenaper ya?????. Allah bersama Kami.

Anonymous said...

Macam nak istiqamah kalu tuang presideng pembelit tikam kut belakang

Anonymous said...

Tunggu n lihatlah nanti...sebab kepala lutut n siku blh membantu....Bagus juga PAS bertanding kat semua Dun , bermula dgn Sarawak...tak sabar menanti...PAS memerintah sarawak ....habislah Mat Sabu n the Gang...

Anonymous said...

jangan sembang kencang tunggu pas bungkus....akan undi pan...

Anonymous said...

Hilang akal apa orang yang buat artikel ni. Pesen tak tengok cermin ke?

Sanfuki said...

Ceramah banyak orang datang bukan gambaran yang parti tu pilihan rakyat. Pengundi sekarang melihat segala aspek termasuk perangai dan halatuju ketua parti itu sendiri...

Wan Rosli said...

Ngaku je lah. .. bila org tak ramai nk dgr ceramah PAN, macammana nak berjaya jatuhkan TGHH.. kena lah mintak tlg org dalam yg merasakan diri masih relevan.. biarkan terjun dgn labu2 nya..

Anonymous said...

Pergi jahanam lah parti ajaran sesat ni. PAS parti islam dan memperjuangkan islam adalah kurafat kubra.