Thursday, March 15, 2018

Pas Kelantan lebih jahat daripada Yahudi zionis?

Dua tiga hari ini kecoh pas Kelantan, bukan Pas Pusat di tuduh lebih jahat daripada  Yahudi zionis.
Hujahnya majlis penbandaran Pasir Puteh hendak roboh pasar Lama pekan tersebut.

Yang peliknya Pas Kelantan dituduh jahat macam yahudi, akan tetapi ada agamawan di Malaysia yang bercermah dalam TV berkata, tiada masalah dengan Yahudi.

Apabila tiada masalah dengan Yahudi, maka boleh, kalau nak jadikan kawan.


Boleh, kalau nak berkawan, bermakna Yahudi tidak jahat. Mengapa tuduh Pas Kelantan jahat  macam Yahudi zionis.

Kalau jahat macam mana dihujahkan boleh dijadikan kawan.

Lagi pelik ada agamawan di Malaysia berkata,  tidak boleh kata kafir musuh Islam.

Bukan satakat tidak boleh kata kafir musuh Islam ,malah ada sesetangah agamawan yang berkeliaran sebagai pendakwah berkata, tidak boleh kata kafir itu kafir. Hujjahnya, kalau dia islam kan?

Kalau begitu Islam pun tidak boleh kita kata dia islam, kerana mana tahu dia masuk kristian (jadi kafir). Sebab sehingga hari sudah ratusan ribu orang melayu islam jadi kafir (kenyataan media mufti Perak Datuk Seri Harusani Zakaria)

Yahudi boleh dijadikan kawan dan orang kafir tidak boleh kata  dia musuh islam dan tidak boleh kata dia kafir bukan isu baru, Malah sudah lama bertapat di Malaysia ini.

Hari ini kerajaan satu Malaysia sudah bawa masuk yahudi yang dahulu sangat sukar untuk memasuki  Negara ini.

Bukti, Yahudi tidak jahat miskipun membunuh 2.5 juta umat islam di Palestin

Atas sebab yahudi boleh dijadikan kawan dan kafir tidak boleh kata yang dia musuh islam.Kerajaan Malaysia bawa masuk yahudi ke dalam Negara ini.

Allah berkata yahudi (kafir) adalah musuhnya . musuh Rasulullah SAW dan musuh Islam.

Hari ini ada agamawan di Malaysia berkata kita tidak boleh tuduh mereka musuh Islam.Sebaliknya boleh buat kawan, kalau mahu jadikan kawan.

Sekarang ini semua sedia maklum dan sudah faham,bahawa Allah telah berkata dalam Al Quran kafir adalah musuh Islam. 

Anehnya ada agamawan berkata kafir bukan musuh Islam (tidak boleh kata mereka musuh Islam)

Allah yang kata kafir musuhku, musuh Rasulullah SAW dan musuh Islam.Orang Melayu  Pasir putih Kelantan tuduh Pas lebih teruk daripada Yahudi.

Dan juga ada yang berkata pas Kelantan lebih teruk daripada zionis, kerana hendak roboh pasar lama Pasir puteh.

Kita kena umno. Umno  parti orang Melayu. Pas juga parti orang melayu di beri nama parti Islam semalaysia.Kita kena Pan, juga orang Melayu serpihan Pas.

Keempat empat parti ini (umno, Pas, BERSATU dan PAN) bermusuh satu sama lain. Lebih lebih lagi dalam demam piliharaya umum ke.4

Hari ini umno dan pas walaupun masih bermusuh, tetapi telah, boleh dan sedang bekerjasama pada konsepsi amar maaruf.

Manakala konsepsi  nahi mungkar tiada kaitan dengan pas .Pas masih tidak setuju dengan kemungkaran yang dilakukan oleh umno.

BERSATU yang diterajui Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Pan yang di terajui Mohamad Sabu menganggap pas adalah musuh utama yang diserang bertubi tubi.

Serangan itu dikepalai pengerusi Pakatan harapan Tun Dr Mahathir Mohammad dengan kerjasama Mohamad Sabu

Yang peliknya mereka orang melayu. Sudah tentu orang melayu itu orang umno, orang BERSATU dan orang PAN buat tuduhan,  pas Kelanatan jahat macamyahudi. Jahat, kerana nak roboh pasar lama pasir puteh.

Mereka seakan yakin usaha majlis bandaran Pasir Puteh yang dating hendak  merobohkan pasar lama pasir Puteh itu semacam ada persamaan dengan usaha Yahudi yang telah dan  sedang meroboh rumah rumah umat islam di Palestin.

Samakah? nak roboh pasar lama pasir Puteh dengan yahudi yang meroboh rumah rumah umat islam di palestin.

Sudah tentu tak sama. Yahudi roboh rumah rumah umat Islam palestin untuk dijadikan hak mereka .

kerja tersebut adalah kerja merampas hak umat islam.Tapi kerja majlis bandaran pasir Puteh nak roboh hak milik kerajaan Kelantan.

Pasar lama Pasir Puteh bukan hak milik perniaga pekan tersebut. Ia adalah milik kerajaan dan kerajaan sudah sediakan pasar baru yang dikatakan sangat trategik berbanding pasar lama.

Meroboh pasar lama pekan pasir Putih Kelantan itu sudah tentu jauh bezanya dengan yahudi yang meroboh rumah rumah umat islam di Palestin..

Peniaga peniaga pasar lama pekan pasir Putih sudah diberi amaran untuk pindah ke pasar baru yang disediakan oleh kerajaan pas Kelantan.

Perniaga peniaga enggan pindah. Mereka Enggan berpindah. Enggan  merupakan sifat degil.Degil sifat yahudi

Allah memberitahu kepada kita Yahudi orang yang paling degil. Jadi degil itu ada pada yahudi.Jika kita degil maka kita memiliki sifat yahudi.

Macam mana mereka menuduh pas Kelantan jahat macam  yahudi,sedangkan apa yang dilakukan itu suatu yang tidak bercanggah dengan Islam.

Kerajaan Pas Kelantan nak roboh bangunan lama pasar pekan pasir Puteh dan sudah disediakan sebuah pasar baru yang dikatakan juga strategic dan baik untuk perniaga tempatan.

Yahudi adalah musuh Allah musuh Rasulullah SAW dan musuh Islam, Sekarang ini pas pula di katakan Yahudi oleh orang  musuh politiknya  di Pasir Puteh Kelantan.

Tak semena mena pas Kelantan pula yang jadi musuh Allah, musuh Rasulullah SAW dan musuh islam.Wow. Ya ke.Tak munasabah langsung. macam tak masuk akal je.

Sesungguhnya  ini  bersesuai dengan hujah Ustaz Ahmad Awang,yang berkata, pas bukan parti Islam sebenar. Parti islam sebenar adalah parti Pan yang diterajui Mat Sabu.

Inilah karenah orang  politik yang pernah menjadi reality sebelum ini dan tidak musthil ia akan lebih buruk dan teruk dalam waktu sedang demam pilihanraya umum yang bakal diadakan bila bila masa sahaja daripada sekarang.

No comments: