Monday, January 5, 2009

Wan Farid tidak makan cekak lawan Wahid Endut?

Calon Barisan Nasional (BN) bagi pilihan raya kecil Parlimen Kuala Terengganu, Datuk Wan Ahmad Farid Wan Salleh bersedia bertarung dengan Mohd Abdul Wahid Endut, yang menang lima penggal sebagai Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Wakaf Mempelam, pada pilihan raya kecil itu.

Wan Ahmad Farid berkata, dalam pilihan raya kecil itu nanti bukan personaliti yang dipertandingkan sebaliknya agenda parti yang dipertaruhkan. Kata kata seumpama itu mengambarkan personality Mohd Abdul Wahid Endut mengatasi personality Wan Ahmad Farid.

Dalam pilihanraya umum ke 12 pengundi Parlimen Kuala Terengganu tidak memilih dasar yang diperjuangkan parti, tetapi memilih calon (personality) sebab itu Mat Sabu kalah dengan majority tipis.'

Pengundi Parlimen Kuala Terengganu faham dan sedia maklum dengan apa yang diperjuangkan oleh Umno/BN. Sebab itu ada orang yang mengundi PAS di peringkat DUN tetapi mengundi Umno di peringkat Parlimen.

Ini jelas menunjukan orang Parlimen Kuala Terengganu tidak pilih parti, sebaliknya memilih calon (personality) yang dimilik.

Atas sebab ini juga Datuk Wan Ahmad Farid merayu sangat agar pengundi parlimen Kuala Terengganu mengundinya dan beri saya peluang untuk menang dalam pilihanraya kecil 17 Januari ini

Dengan ini, dapat kita buat kesimpulan bahawa Wan Farid yang sedia bertarung dengan calon PAS Mohd Abdul Wahid Endut sudah tidak “makan cekak” Bayangkan sudah ramai tokoh umno yang diletak bertarung di DUN wakaf mempelam, termasuk seorang jutawan juga turut kecundang.

Ini membuat Datuk Wan Farid merasa gerund lantas berkata, rakyat perlu memberi peluang dan ruang kepadanya untuk berkhidmat sebagai wakil rakyat walaupun Mohd. Abdul Wahid merupakan calon berpengalaman.

Kata Wan Frid, Walaupun Mohd. Abdul Wahid tidak pernah kalah sejak lima penggal lalu tetapi undi diperoleh beliau tidak konsisten. 'Justeru, saya yakin rakyat akan memberi peluang tersebut berdasarkan trend pengundian dalam pilihan raya kecil kali ini,

Ketua UMNO Bahagian Kuala Terengganu itu meminta rakyat tidak terpengaruh dan percaya dengan segala dakyah yang disebarkan mengenai personalitinya yang dikatakan sombong dan tidak mesra.

Jelas Wan Rafid lagi, Sebelum ini, rakyat tidak pernah mengenali saya dengan dekat kerana saya tidak diberikan peluang sebagai wakil rakyat.'Justeru, saya ingin meminta peluang ini untuk berkhidmat kepada penduduk Kuala Terengganu.

Ini mengambarkan kepada kita yang beliau benar benar terdesak untuk mencapai kemenangan dalam pilihanraya kecil itu nanti. Pasal peluang, memang Wan Farid sudah diberi peluang sebagai senator dan timbalan menteri dalam negeri dengan gaji sebanyak RM24,000 sebulan. Apa lagi yang dia mahu.

Apa lah sangat jawatan ahli parlimen jika tidak dilantik menganggotai Kabinet.

No comments: