Thursday, May 9, 2013

PAS ganti umno




Datuk Husam Musa tidak sedih dan tak kecewa apabila tidak dilantik sebagai EXCO kerajaan Pas kelantan yang diterajui Datuk Ahmad Yaakub.

Yang peliknya penyokong Husam Musa keluar beramai ramai melakukan protes atas nama sedih dan kecewa.

Inilah yang membuat penulis rasa sedih sikit,kerana ianya ada persamaan dengan apa yang berlaku terhadap Datuk Seri Idris Jusoh yang dapat watikah menteri besar Terengganu tetapi ditolak Al Sultan.

Atas sebab itu orang Idris jusoh mengadakan perarakan secara besar besaran membantah malahan tertertera perkataan  “nantang”  dalam beberapa helai kain rentang.

Isu Husam Musa tidak dilantik sebagai exco semacam ada persamaan dan dibawa sependuk dengan pelbagai perkataan tanda marah dan kecewa.

Dengan kata lain perangai orang PAS Kelantan dah sama dengan perangai orang umno yang pada penulis sangat biadap dengan Al Sutlan Terengganu suatu ketika dahulu.

Barangkali  inilah dia PAS ganti umno yang telah  dijadikan slogan dan disebarkan seluruh pelosok tanahair sebagai isu kempen PRU 13 untuk menjatuhkan kerajaan yang memerintah selama lebih 50 tahun itu.

Jika benar begitu, maka amat malangnya nasib PAS, kerana perangai orangnya sudah jadi macam perangai orang umno yang memang berakhlak yang sangat buruk.

Penulis ingat pas ganti umno, bermakna umno hancur dan PAS jadi parti nombor satu ganti tempat umno dalam langskap politik tanahair. 

Rupa rupa tidak. Yang jadi gantinya ialah perangai buruk orang umno dah berjangkit kat orang PAS Kelantan.

Penulis tak kisah jika ia berlaku keatas orang PKR, kerana mereka adalah orang umno yang hingga hari ada masih ahli umno, tetapi mengapa berlaku pada orang pas 

Penulis bimbang ia akan rugi dan hina.





5 comments:

Anonymous said...

Rumusan saya PAS gila kuasa, 'kata dulang paku serpih. . . .

Anonymous said...

Rumusan saya Anwar gila kuasa. Sememangnya Anwar hanya ingin jawatan Perdana Menteri. Hanya orang yang tak boleh berfikir secara kritis dan tak dapat melihat dari mata hati yang masih belum nampak.

mdkifli said...

Apa maksud penulis.....menjatuhkan kerajaan?

Buatlah penilaian dalam dulu baru buat andaian pas sama dgn umno.

Malaysiabaru said...

Slm
Ana setuju bloger pktn bawa sial dlm pru 13 dgn budaya fitnah. Ahli pas majoriti lebih haprak dr ahli umno. Kita d ajar oleh ularmak palsu budaya angkuh. Kalah ko husam pdn muka. Juga salad kudis d johor. Mat sapu merapu pun klh. Allah tk dgr doa kamu semua. Kpd azmin ali biarlah khalid gagap jhnmkn sel kali ni

Anonymous said...

komen dari ana ke anta tak tau mcm unta baghdad,tak ikut fakta langsung.nk tulis balas pun malas,nampak sgt kebodohannya.