Tuesday, December 10, 2013

Kuasa Melayu akan hilang PRU 14?

Kuasa Melayu akan hilang Antara isu menarik disentuh oleh Datuk Seri Mohd Najib Razak dalam ucapan dasar perhimpunan Agung umno ke 69.

Isu Kuasa Melayu akan hilang ini dicanang sedemikian rupa oleh para pemimpin umno selepas Pas berkerjasama dengan DAP dan PKR atas nama tahaluf siasy.

Secara tidak langsung Mohd Najib Razak presiden umno dan merangkap perdana Malaysia ke 6 menyebut bahawa kuasa Melayu akan hilang selepas PRU 14.

Dengan itu, penulis berani mengatakan ia sudah lama kuasa Melayu hilang dan jadi realitinya miskipun umno tulang belakang kerajaan yang memerintah Malaysia sekarang.

Mana dia Ayat “kuasa melayu” yang ada pada kerajaan sekarang. Betul perdana menteri Melayu dan timbalan perdana menteri melayu.

Dan Menteri menteri pun boleh dikatakan ia majority berbanding dengan menteri menteri bukan Melayu, Tetapi mana dia kuasa Melayu.

Amat benarlah apa yang dikatakan bahawa kuasa Melayu akan hilang. Pada penulis, bukan akan hilang malah sudah lama hilang.

Sah dibawah umno melayu terpinggir dan terus terpinggir buat selama lamanya. Itulah puncanya melayu hilang kuasa dek umno yang mendakwa akan di perkasakannya.



No comments: