Tuesday, August 18, 2015

Mat Sabu dah dapat bini baru



Ketika dikedai, kopi penulis ditanya oleh salah seorang veteran PAS, apakah pandangan penulis dengan parti baru yang  akan ditubuh oleh Mat Sabu.

Benda baru memang molek belaka dan kebanyakan kita gemar dengan benda baru. Lebih lebih lagi benda baru cantik dan sesuai dengan citarasa hati kita.

Bagi penulis, Mat Sabu sememang sudah lama berhasrat nak kahwin seorang lagi, kerana isteri tuanya tak dapat layan kehendak nafsu serakahnya.

Lelaki memang begitulah kehendaknya. Lebih lebih lagi Mat Sabu sudah naik pangkatnya oleh Allah menduduki pangkat yang tak munzabah dengan kewibawaan sebenarnya.

Bayangkan apabilka sudah jadi orang nombor dua dalam parti PAS. Hanya setingkat lagi maka jadilah dia orang nombor satu , tiba tiba kalah dengan teruk. Maka keptusan yang diambil mahu tidak mesti berkahwin seorang lagi.

bayangkan, mat Sabu ini dah dapat bini baru muda dan comel pulak, maka bini tua dah tak berguna lagi. Yang hairan masih tak mahu cerai bini tua.

Barangkali bini tua lebih baik perangainya sebab itu dia enggan meceraikannya. Bini muda memang  cantik dan comel, tetapi perangainya belum tentu sebaik bini tua yang di kahwini selama 30 tahun itu.

Demikianlah tindakan manusia yang tidak pernah cukup dengan seorang bini. kenalah berbini seorang lagi atas nama tuntutan nafsu syahawat. maklum sahajalah masih kuat tenaga sedangkan bini tua tak boleh layan kehendak orang yang kuat nafsu.

maka kenalah kahwin seorang lagi yang belum tentu baik budi perkertinya berbanding dengan perkerti bini tua. Bini tua dah cipta sejarah baik perkertinya. Sebab itu dia sangat sayang dan tak mudah mentalaqnya.

Bayangkan, orang lelaki dah kahwin satu lagi muda dan cantik pulak itu.
Maka bini tua dah dikata macam macam. tak guna lagi tak boleh pakai lagilah.

Maklum sahaja isteri baru semua molek belaka.

Tahi pun mungkin bau sedap.

Demikianlah bagi mereka yang tak suka lagi pada isteri tua,

bayangkan memang sudah tua tak cantik lagi. maka tak nampaklah baiknya.

Yang baik baik isteri lama dulu tu dah tak baik lagi.Malah disumpah dan dimaki hamun
Kita nak tengok berapa lama mat sabu boleh bertahan dengan isteri baru yang cantik molek itu

15 comments:

Anonymous said...

astaghfirullah...bertaubatlah dari dok tulis fitnah macam tu...

Anonymous said...

Apa yg kau dengkinya bang. Kan Pas kuat. Presideng Pas pun tak kisah. Apa yg kau risau sasngat bro.

Anonymous said...

ulamak pas....

Anonymous said...

Dey Macha kan Tuang President hang yang Beria ia bebenor nak manghalau Mat Sabu and the Geng.Mu jangan sibok boleh tak.Jaga Spender sendiri sudah le .

Anonymous said...

Itu saja lah yg ada dalam kepala otak lebai lebai pas! Macam amporno juga! Gamaknya masa dok wirid inilah yg dok pikir, Astaghfirullah........ parti Islam? Kalau keluar murtad? Kah kah kah! Hari tu pasal bai'ah talak bini............dah gila dah ulaumak Pas ni!

Anonymous said...

mung dok susoh ape nyer,kang TGHH dah bagi jaminang bahawe GHB ni bertahang 2 tahong aje.Lepas tu mapuh kerah ler GHB ni.PAS parti yang kuak lepah dapak saf pimpinang baru.

Anonymous said...

pi tulis pasai biografi sekumpulan berok yg di ikat tali oleh tuangnya lagi baguihh...yenna dei parpu...mau dok p melingkop la..

Rashidi Mohd Saffer said...

Nampaknya hati dan jiwa penulis ni telah rosak

Anonymous said...

Janji asyuuuk....terbaik hadi awang!
Berlakon mesti A..jubah / serban....hududddddd ...janji asyuuuuk

Anonymous said...

xx mesti seorang lelaki kahwin muda krn nafsu ,tpi isteri mulut celupar maki hamun suami, akhlk buruk itu yg mnyebabkn laki kahwin yg muda, lbh mesra, ksh syg x marah2 x maki hamun

Anonymous said...

Saya memang penyokong tegar PAS, kata orang, kerat lengan darah keluar hijau. Tapi saya rasa kecewa teramat sangat, sikap PAS sekarang, tolong lah jangan suka melabelkan orang sewenang2nya. Berubahlah. PAS kini kembali ke era kebelakang. Orang makin menjauh dari PAS. Keputusan yang sering dibuat PAS seolah2 tiada berpendirian. Saya keluar dari penyokong tegar PAS.

Anonymous said...

Apa akan kau lakukan jika bini kau ditangkap khalwat dengan musuh kau cukup dengan saksi yang adil seperti yang dikehendaki oleh syarak?

Anonymous said...

siapa yang berbini dua?

Anonymous said...

bagaimana kalau kau sendiri kena tangkap khalwat dengan seorang budak perempuan berumur 13 tahun...????????? kah..kah..kah..!!!!!!!!!!!!!

NAA ZAR said...

Mestilah cari bini baru......sebab bini tua dalam diam2 pergi beromen dengan laki orang .....dah terkantoi beromen pegi jaja satu kampong maki hamun laki sendiri macam2.......
KER GUANER TUANG PRESIDENG !!!!!!!