Sunday, August 30, 2015

Sokongan orang pas inspirasi Mat Sabu



Tidak salah berbeza pendapat, hatta dalam soal agama Islam sekalipun. Demikian juga dengan tajuk rencana penulis ini.

Penulis ada hak untuk bertanya, dan pembaca punya hak untuk menjawab. Jawapan pasti berbeza antara seorang dengan seorang.

Mengapa penulis  beri tajuk renacan ini sokongan orang pas inspirasi mat Sabu . Pasti ada yang marah marah kerana mengambarkan  buruknya  pemimpin idola masing masing.

Penulis bertegas, atas sebab dua tiga hari ini, mat Sabu dikatakan telah lemah semangat dan akan berundur dan tidak akan  pegang jawatan presiden GHB@ parti Amanah rakyat.      

Antara lain beliau berkata, jika ada orang lain lebih layak darinya dia sedia berundur, maka jawatan prsiden akan diberi kepada tokoh lain.Mungkin Dr Mujahid Yusof atau Husam Musa.

Sesetengah pembaca memberi komen, ini menunjukkan Mat sabu bukan tokoh yang gila nak jadi ketua sepertimana pernah didakwa sebelum ini.

Dengan kata lain, gila kuasa memang  membuat seseorang itu tidak layak jadi pemimpin, lebih lebih pemimpin parti Islam. Tak salah menjadi pemimpin parti Islam modern sepertimana yang berlaku di Indonesia.

Penulis berbeza pendapat. Bagi penulis mat Sabu sudah hilang semangat dan lemah hati apabila buat roadshow seluruh Negara sokongan orang pas merudum tidak sepertimana sebelum ini.

Contohnya, ketika mengadakan ceramah di dataran Shah Bandar Kuala Terengganu 21 Ogos.  kehadiran hanya sekitar 3000 orang sahaja berbanding sebelum ini tak kurang  10,000 orang.

Bermakna,  peratus sokongan tehadap Mat Sabu sudah menurun keparas yang tersangat rendah inilah punca jadi lemah semangat lantas mengumumkan yang dia sedia berundur.

Inilah punca Mat Sabu patah semangat dan gelap masa depan GHB apabila ditubuhkan nanti. Apatah lagi untuk masuk bertanding dalam PRU 14 nanti.

Puak G18 , termasuk mat Sabu dan Dato Raja kena fikir banyak kali dengan kehadiran puluhan ribu pada ceramah pas 22 ogos malam di pasar baru cabang tiga.

Mereka sudah berada ditahap berbelah bahagi sama ada mahu terus menubuhkan parti baru atau  kekal dengan pas sepertimana dinyatakan oleh Khalid Abdul samad yang beliau dan rakannya  akan kekal sebagai ADUN dan parlimen PAS.Tidak akan letak jawatan.


5 comments:

Anonymous said...

Kita bersama dibersih. Tapi minta maaf saya sekuarga tetap bersama pas Dan tuan guru hj hadi awang. Maaf ya..

Wan Rosli said...

Terbaek tuan anon 8.53am

Melihatkan kepada hanya 10% penyertaan Melayu dlm Bersih 4.. tidakkah kita nampak ketidakupayaan PKR dan GHB menarik sokongan melayu? Atau kita pura2 tidak nampak?

Bersih 4 telah membuktikan apabila TGHH bagi arahan agar jgn dikerah ahli2 PAS turun .. lihat apa jadi? Bukan sahaja ahli2 PAS malah org2 melayu yg tidak berparti pun tidak turun Bersih 4.. Cuba bayangkan hanya 10% melayu yg sokong PKR dan GHB.. yg lain2 90% cina beb.. So aku tak heran pun bahasa kesat yg korang guna buat TGHH.. tak da nilai pun di hati org2 melayu 90%..

Anonymous said...

Kau ikut tuang presideng kau la bro..... Kita ada pilihan... Ada otak pikir2 lah..

Anonymous said...

Bro Dollah. Kau jangan pikir kalau tak ramai yang datang tak ada sokongan... Tunggu la Bila dah tubuh party baru nanti...aku tau la kau ni penyokong tuang presideng tok tok. Itu hak kau bro.

mamat said...

Tak payah tunggu, dah ramai yang tengok Mat Sabu bertepek dada dengan perempuan dalam himpunan bersih 4.

Itulah yang dimahukan oleh Mat Sabu dan geng gengnya. Islam libral konon. Boleh bersalaman dengan perempuan macm Anwar Ibrahim.

Sebab itu dia sangat marah dengan golongan ulamak, terutama sekali Haji Hadi Awang yang dihina siang dan malam.

Sekarang apa yang ditunggu tunggu oleh mat Sabu sudah pun dapat. Dapat bertepek dada dengan perempuan china yang mungkin diupah oleh DAP untuk calarkan bakal presiden GHB (gerakan hati busuk).

Sekarang nampaknya dah nampak jelas busuk Islam yang akan dibawa oleh Mat Sabu dan Anwar Ibrahim yang boleh bersalaman dengan perempuan.Bukan setakaty bersalaman malah lebih daripada itu pun boleh.