Sunday, October 26, 2008

Padan dengan muka Tun Dr Mahathir

Tun Dr Mahathir Mohamad mungkin baru tahu betapa susahnya apabila tidak pegang apa-apa jawatan dalam Umno. Ini macam tidak ingat dengan apa apa yang pernah dilakukan semasa menjadi presiden Umno dan perdana menteri.

Dahulu Tun pernah halang orang bukan ahli Umno bercakap di mana mana unversiti Malaysia ini, hatta mereka itu ada PHD sekalipun. Bukan setakat menghalang malah ada yang dikenakan tindakan sama di pecat dan ditahan dibawah ISA.

Bukan setakat orang bukan ahli Umno sahaja, malah orang Umno yang lawan Tun turut di perlakukan dengan sedemikian rupa, termasuk dipecat sebagai menteri Kebinet. Bukan sedikit dicantas dan cincang lumat.

Sekarang Tun baru tahu betapa sakitnya hati apabila diperlakukan demikian. Sekarang rasakanlah apa yang pernah yang diperlakukan.

Sepatutnya Tun tidak merungut, kerana itu adalah balasan atau kafarah yang pasti dikenakan kepada orang seumpama itu. Ingatlah..Allah tidak pernah mungkin janji dan lupa dengan apa apa yang diperlakukan oleh hamba hambanya. Itu diatas bumi belum lagi masuk kubur.

Allah suruh kita ingat hari kiamat yang dijanjikannya yang mahu tidak mahu pasti dan tetap akan berlaku. Demikian juga kafarah Allah juga tetap akan berlaku keatas orang yang banyak melakukan dosa sama ada diatas muka bumi atau dialam akhirat nanti.

Rasakanlah.

No comments: