Friday, February 12, 2010

Saya sokong ketegasan YB Zulkifli Nordin

Jarang orang Melayu yang mengaku Islam bertindak tegas dengan isu memartabatkan Islam di Negara ini.

Dahulu kita Nampak ada beberapa para pemimpin PAS yang tegas dalam memartabatkan Islam di Negara ini.

Tetapi sekarang, setelah berpakat dengan DAP dan parti keadilan rakyat bukan sahaja tidak tegas dalam memartabatkan islam malahan sudah mula langgar perintah Allah.

Bukan satakat itu sahaja, PAS hari ini sudah lari jauh dari PAS sebelum ini. Tidak dinafikan PAS semasa berada dalam barisan nasional dahulu “pincang”.

Hari ini bukan setakat pincang malahan sudah mula jadi “pragmatic” ia itu semacam ikut citarasa masyarakat di Negara ini.

Tidak hairanlah sudah ada suara yang mengatakan PAS sudah jadi parti “secular” macam juga UMNO. Cuma perlembagaannya sahaja belum berubah atau belum dipinda.

Mungkin suatu masa akan datang perlembagaannya akan dipinda untuk disesuaikan dengan citarasa masyarakat di Negara ini.

Seperkara lagi Datuk Mahfuz Omar naib presiden PAS, berkata tujuan untuk duduk semeja dengan UMNO sepertimana yang disebut oleh Nik Aziz Nik Mat bukan atas nama politik tetapi atas nama agama.

Disini Nampak jelas bahawa politik dan agama sudah berpisah sepertimana yang dipraktik oleh UMNo bahawa agama suku politik suku.

PAS nampaknya kearah itu juga setelah berpakat dengan DAP. Kalau tidak mengapa Mahfuz Omar berkata demikian, sedangkan agama dan politik suatu yang tidak boleh dipisahkan satu sama lain.

Hendak bincang apa sekali pun dengan UMNO pasti agama yang diutamakan. Kerana politik Islam yang di perjaungkan selama ini adalah asasi.

Tinggal agama bermakna ia suatu yang sangat keliru dan mengeliru. Oleh itu saya sokong tindakan tegas Zulkilfi Nordin, kerana beliau seorang yang tegas dalam memartabatkan Islam di Negara ini sepertimana yang dinyatakan sebelum ini.

8 comments:

Zul said...

Saya pun sokong

Anonymous said...

Ha ha.. ada gak blogger penyokong kerajaang perpaduang!! suke mung la..

Anonymous said...

Salam semua.......

Saya terpanggil untuk menulis berkenaan isu nama Allah walupun telah lapuk tetapi hati ini tergerak untuk menulis......mari kite rumuskan.....KITA MEMILIKI TUHAN ATAU TUHAN MEMILIKI KITA......adakah Allah memerlukan kita untuk membelaNya dalam kes....sudah tentu tidak kerana kita hambaNya yang mana kita perlu melakukan apa yang disuruhNya dan meninggalkan apa yang dilarangNya...itu sahaja....martabatNya tidak susut...walau apa keadaan sekalipun kerana Dia MAHA segalanya. Takut orang MELAYU keliru itu kelemahan kita...kenal orang MELAYU dengan ALLAH....bukan menghidangkan mereka dengan perkara LARA seperti sekarang..kenal mereka semenjak mereka masih hijau....bila sudah kenal maka mereka tidak keliru...apa apa strategi orang kafir boleh dipatahkan. JANGAN BERSUNGGUH SUNGGUH MEMBELA PERKARA YANG DILUAR KEMAMPUAN KITA ALLAH MAHA BESAR KUN FA YA KUN MAKA JADILAH.....KITA MANUSIA YANG HINA INI TADAK SETANDING DENGAN...Nya

haiza najwa said...

Perfect to the core!
Dalam keadaan masing2 jd pengecut dan tolak-menolak mahukan org lain bersuara dulu barulah hendak join rentak di gelanggang, dia ialah satu anjakan paradigm. Let's hope he stays a free man and won't enmesh himself in any party so that everybody would heed to him since he wasn't influenced or patronized by those 'self-centred' yg lebih cintakan kepentingan diri melebihi keselanjaran glory syiar Islam dan ummah.

ana said...

seorang ustaz yang membaca khutbah jumaat berkata, kita kena jaga kalimah Allah.

Kenapa ustaz itu berkata begitu? tidak lain dan tidak bukan kerana gerakan kristianasi dunia sudah lama berusaha untuk memurtadkan orang Islam akan tetapi tidak berjaya sepenuhnya.

Pendekatan yang diambil oleh gerakan kristian dunia ditukar kepada sautu pendekatan menggunakan kalimah Allah yang pernah dilakukan di Indonesia, termasuk Abdul Ghafur dari Belanda menganut agama islam.

Inilah suatu pendekatan yang nampak ada kejayaan dan ini diambil kira oleh khutolik di negara kita agar kalimah Allah diguna pakai dalam pernerbitan majalahanya.

Oleh itu kita tidak harus serah bulat bulat dengan kehendak Allah yang tidak ada suatu yang mustahil semuanya boleh berlaku.

Allah boleh buat benda yang terbaik tetapi dengan usaha manusia seperti mendidik anak anak.

Adakah wajar kita serah kepada Allah dengan berkata tiada paksaan dalam islam sepertimana jangan ajar anak anak solat, atau jangan rotan anak anak yang berusia 10 tahun tidak solat.

Kalau kita biar mereka sudah tentu mereka tidak reti solat. Jadi kita kena usaha mengajar mereka sepertimana Rasulullah SAW nytakan dalam hadis hadis.

Demikian juga rumah kita. Kita kena jaga kalau kita tidak jaga anak gadis kita akan dibawa lari dan menjadi mangsa jenayah rogol.

Mungkin isteri kita juga turut menjadi mangsa jika kita biarkan sesiapa sahaja keluar masuk rumah kita.

Demikian juga kalimah Allah yang merupakan sanggar syariat yang tidak harus dibiarkan sesiapa sahaja menggunakannya.

Anonymous said...

Salam semua,

Maulud nabi dah dekat ni.....mari kita citer cket.....Abrahah datang dari Yaman ingin meruntuhkan Kaabah....dalam perjalanan mereka menawan satu kabilah (Rombongan barang dagangan Abdul Mutalib).....maka Abdul Mutalib pun datang berjumpa Abrahah menuntut barang dagangannya dikembalikan. Abrahah menyatakan tidakkah kau tahu aku datang ingin meruntuhkah Kaabah tapi kamu masih risau harta kamu dan tidak mempertahankannya..........................Jawapan Abdul Mutalib.....harta aku memang risau tetapi Kaabah ada pemiliknya.....berikan harta aku dan engkau berurusanlan dengan pemilik kaabah itu........hayati cerita dan surah al-fiil.....tu....bukan setakat berarak jer tapi tak faham.....adakah berarak itu wajib.....sunat.....harus.....bila ia bermula....siapa memulakannya yang pasti ia bukan dari Nabi....Sahabat... Tabiin....

Satu hari satu titik hitam....kalau tidak dicuci...hati akan gelap dan tidak dapat mengenal mana yang haq mana yang batil.......kembali kepada Al-Quran dan Sunnah kerana itu sahaja yang Nabi tinggal untuk umatnya..........jangan tambah dan kurangkan nya..........Nabi tinggalkan cukup untuk kita.....

Semua manusia inginkan keredhaanNya.....jangan tipu jika kita kta kita tidak memerlukannya.
Wassalam

abdullahngah said...

bukti sejarah; usah manusia biasa, malah Allah ditipu oleh kafir Yahudi.

Semasa perintahan Rasulullah SAW di Madinah kafir Yahudi mengkhianati kerajaan Islam.

Inilah status qua kafir.

Mungkin kafir di Malaysia ini tidak sama kafir Yahudi.

Memang tidak sama, tetapi serupa sahaja kerana mereka adalah kafir.

Kecuali kafir Zimmi. Adakah yang ada di Malaysia ini kafir zimmi?

Atas sebab itulah orang islam percaya apa sahaja yang dikatakan memang manis belaka.

orang melayu percaya dengan kafir di Singapura.Akhir Melayu jadi mangsa ditipu.

Dahlah kena tipu tetapi tidak mengaku kena tipu. Peliknya tidak rasa yang dirinya ditipu.

Macam rakyat Islam palestin yang ditipu selama 63 tahun lebih.tetapi masih percaya, malah masih ingin berdamai dengan kafir yahudi miskipun sebanyak 2 juta orang mati dibunuh.

Yang peliknya baca Quran, tetapi macam tak percaya dengan apa yang terkandung didalam Quran.

pelik juga pandai sunnah tetapi tidak pakai sunnah.

memang orang kena tipu tidak mengaku yang dia kena tipu, malah meraka masih berbangga dengan apa yang berlaku.

buat percubaan itu dan ini, sedangklan sejarah telah membuktikan bahawa orang kafir tidak akan duduk diam selagi orang islam tidak ikutnya.

Sebab itu itu orang kafir hari ini sokong parti islam. mengapa mereka sokong? tidak lain dan tidak bukan mereka nak tipu orang islam.

Kaedah lunak ini boleh buat orang islam percaya. Macam orang jahat juga.

Untuk tipu orang mereka kena bertindak baik macam malaikat agar orang percaya dan serah leher pada mereka. Kalau tidak macam mana nak tipu orang.

perjanjian OSLO antara paletin dan Yahudi boleh mengambil pengajaran, tetapi tidak ambil pengajaran.

Lazimnya, orang enggan jadikan pengajaran akan peristewa yang berlaku mereka terdiri daripada orang yang tidak mahu beriman dan bertakwa.

haiza najwa said...

yg sdehnya yg daa sah ulamak pun turut terliur ngan 'ayat-ayat cinta' si kafir laknat ni. those who should b given sympathy are his cohorts. Ikut jerr simpang perinang.
Kiri kanan si kafir menyembelih secara halus.
To label kafir di Msia ney sebagai kafir harbi mmg tak bley tapi, mereka sebenarnya sedang berperang dgn kita tanpa melelerkan darah kerana undang2 don't permit such action. Tp in truth..they're battling against us..We're already in war with them..secara yg sgt licik dan halus. Benteng2 kita pula rapuh dan tak mampu bertahan..[they're the authority who actually hold the power to abolish them tp..tak berani atau segan mempraktikkannya..[sigh again..]