Monday, July 27, 2015

Antara Anwar Ibrahim dan Abdul Hadi Awang


Mereka yang kalah sedang berusaha bersungguh untuk menubuhkan parti Islam baru.Pertanyaan, Mengapa mereka bertindak demikian.

Jawapan, tidak lain tidak tidak bukan kerana kecewa dan tak puashati serta tak mahu Abdul Hadi Awang jadi presiden PAS

Itulah tindakan mereka yang mendakwa merekalah yang mati matian memperjuangkan Islam di Malaysia ini.

Lain pula ceritanya ketika mereka  kami tidak mahu terima Anwar Ibrahim menjadi ketua Pakatan Rakyat.

Mereka seramai 40 orang yang tidak mahu terima Anwar menjadi ketua Pakatan Rakyat tinggal perti Keadilan rakyat secara beramai ramai.termasuk Mohd Ezam Mohd Nor.

Mereka seramai 40 orang itu bukan calang calang tokoh bertindak keluar parti. Malang sekali mereka yang kalah (orang PAS) masih ahli Pas tapi tidak suka Abdul Hadi Awang.

Sebab itu penulis tersangat hormat mereka yang tidak nama diri mereka pejuang Islam, Mereka ada integrity dalam berpolitik berbanding dengan mereka yang jaja sana sini akulah pejuang Islam.

Pada hemat penulis mereka yang kalah tak terima Abdul Hadi Awang sebagai presiden pas itu jelas dan nyata tak punya maruah apa tah lagi integrity. Jauh sekali.

Jika mereka ada integrity sudah lama mereka keluar parti, macam tokoh kepimpinan parti keadilan rakyat yang lebih ramai jumlahnya berbanding tokoh tokoh PAS yang hanya mendadik dada.

Persoalan yang timbul sekarang apakah benar kedudukkan pas akan lemah, kerana sudah ada yang buat ramalan kerajaan pas Kelantan akan tumbang pada PRU 14 nanti.

Sejarah telah membukti kedudukan parti Keadilan rakyat semakin kuat setelah 40 orang kepimpinannya keluar parti pada PRU 13. Kerusi Parlimen PKR bertambah jadi 30 kerusi.

Kedudukan PAS  lemah pada PRU 13. Ini sebelum mereka yang kalah dalam muktamar ke 62 mengamuk lagi, ia itu hilang enam kerusi parlimen dari 26 kerusi jadi 20 kerusi.disamping  hilang kerajaan Negeri Kedah. 

Apa apa pun, penulis nasihat mereka yang kalah dan nak tubuh parti Islam baru uruslah emosi kamu agar tidak jadi alat kepada politik kafirisme yang akan buat batu locatan untuk memerintah tanahair yang tercinta ini.



4 comments:

Anonymous said...

Hadi awang elok jadi amil zakat fitrah ja! Dapat 25% takan tak cukup kot? Selain dr itu hadi awang tak layak..........

Anonymous said...

PAS kutuk bekas pemimpin UMNO mati di luar UMNO.Tp mereka ta masuk PAS pun.Tetapi Asri president PAS mati di dlm UMNO.

Nakhaie masih dlm UMNO

Anonymous said...

Penulis ni sapa, bahasa tunggang langgang, mushkil juga
ke penulis yang kafir

Anonymous said...

terimalah kekalahan dgn hati terbuka..itu sifat pejuang.