Sunday, March 29, 2009

Presiden baru umno cakap tak serupa bikin?

Ketua pergerakan pemuda Umno yang baru Khairy Jamaludin adalah pengamal politik wang. Ketua Puteri, ketua wanita, 3 naib presiden, timbalan presiden, MT Tertinggi dan presiden Datuk Seri Najib Razak sekarang boleh dikatakan tidak mustahil terbabit dengan politik wang.

Yang salah juga tidak mustahil juga terbabit dengan politik wang. Apa lagi presiden yang menang tidak bertanding. Beliau tidak mustahil tidak terbabit dengan politik wang.Malah beliau telah menyalahgunakuasa.

Mahyiddin Yasin dianggap sebagai wira negara oleh tali barut mereka tanpa menyedari kemungkaran yang dilakukannya semasa menjadi Menteri Besar Johor dahulu.

Sejarah telah membuktikan yang beliau banyak melakukan kemungkaran yang menyebabkan hampoir seperuh negeri Johor di miliki oleh orang asing, termasuk kroni kroninya, adik beradik dan anak beranak jadi kayaraya.

Yang hairan masih juga dianggap sebagai wira, pada hal beliau adalah wira mengadai negeri dan negera apabila menjadi rakankongsi antara perdana menteri dan timbalan perdana menteri selepas ini.

Apabila ketua pergerakan pemuda pula merupakan orang yang jelas nyata terbabit secara langsung dengan politik wang yang barangkali diharus dan dihalalkan oleh Najib Razak presiden Umno yang baru.

Dalam ucapan pengulungan beliau bercakap umno bersih.Disebutnya sekali lagi permilihan kali ini adalah pemilihan yang bersih.Kalau bersih macam mana orang yang terbabit dengan politik wang menang?

Ini menunjukkan beliau mengharus dan menghalalkan politik wang walaupun dia berkata kita akan hapuskan kouta yang dibuat dan mendapat tepukan gemuruh dari para perwakilan dan pemerhati.

Tidak lama kemudian boleh berkata pula kouta akan dikaji. macam mana boleh jadi begitu. Dalam beberapa minit sahaja fikiranya berubah. Disini dapat kita buat kesimpulan cakap mahu hapuskan kuota hanya omong kosong sahaja.

Oleh itu adalah mustahil umno yang berketuakan Datuk Seri Najib Razak dan timbalan Tan Sri Mahyidin Yasin, naib naib Presiden Datuk Seri Dr Zahid Hamidi, Datuk Seri Hishamuddin Husein, Ketua wanita, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, Ketua Puteri,Datuk Rosnah Rashid dan Ketua Pemuda, Khairy Jamaluddin dapat berubah kepada lebih baik sepertimana yang ada hari ini.

Pertama, politik wang yang berlaku dianggap harus dan halal oleh Presiden parti dengan katanya, Umno bersih dan pemilihan kali ini adalah pemilihan yang bersih. Apakah ia Bersih?

No comments: