Wednesday, April 14, 2010

Lari dari mulut Buaya masuk mulut Harimau

Sejak dari dahulu lagi ada kumpulan dalam PAS tidak setuju dengan kerjasama yang dibuat bersama pakatan rakyat.Malangnya kumpulan itu dipinggirkan.

Atau dengan kata lain apabila ada unsul supaya difikirkan semula kerjasam itu“kerat terus” apabila ada yang mempertikaikan tidak boleh member wala’ kepada orang bukan Islam (kafir)

Sekarang ini bukan sahaja telah member wala’ kepada orang kafir malah sudah orang kafir dicop sebagai pembela Islam di negeri Pulau Pinang.

Yang bersetuju barangkali atas nama “untung dan rugi” sepertimana yang dibangkit oleh YB Khalid Samad yang mengatakan jika tidak ada untung lebih baik keluar sahaja dari pakatan rakyat.

Jika benar demikian maka sah sesungguh kerjsama antara PKR, DAP dan PAS hanya untuk mencari keuntungan sahaja bukan atas nama Islam yang diajar oleh Rasulullah SAW.

Sedangkan dalam Islamsegala sesuatu ialah untuk mendapat keredhaan Allah atau atas nama kebenaran dan memdaulatkan syariat Allah.

Nampak dengan jelas bahawa tujuan PAS bekerjsama dengan DAP dan PKR semata mata mahu keruntungan peribadi sahaja iaitu untuk menang dalam pilihanraya dan menumbangkan UMNO/BN. Oleh itu dapat jadi YB, jadi menteri besar dan dapat jadi EXCO di negeri negeri yang diperintah.

Kalau di peringkat pusat, untung yang pasti dapat apabila dapat jadi menteri kabinet, sekurang kurang YB PAS diberi jawatan timbalan perdana menteri, menteri pendidikan dan timbalan timbalan menteri yang barangkali diperuntukan kepada YB PAS.

Oleh itu wajar lah YB Khalid Samad mengatakan jika tidak ada untung lebih baik keluar sahaja dari pakatan rakyat.

Bagi saya tindakan PAS tidak lain dan tidak bukan bak kata perpatah macam “lari dari mulut harimau tapi masuk dalam mulut buaya” atau “lari dari mulut buaya masuk dalam mulut harimau”.

No comments: