Saturday, December 1, 2012

UMNO mengkhianati amanah?



Kita boleh setuju seratus peratus apa yang dikatakan Tun Mahathir bahawa hak demokrasi tidak harus disalah guna untuk menggulingkan kerajaan yang dipilih secara demokrasi.
Bagaimana pula dengan rampasan kuasa kerajaan UMNO/BN terhadap kerajaan Perak yang dilakukan  selepas satu tahun pakatan rakyat menang dan memerintah negeri tersebut. Apakah ia bukan salah guna kuasa demokrasi?.
Dan bagaimana pula dengan amanah diberi rakyat kepada  umno untuk memerintah selama lebih 50 tahun itu. Apakah umno tak salah guna kuasa demokrasi sepanjang memerintah Negara ini.
Jika disebut umno mengkhianati amanah yang diberi rakyat. Pasti dinafikan sekeras kerasnya.Bukan setakat itu sahaja, malah menuduh itu adalah fitnah belaka.Pada hal ia tidak dinafikan lagi.

Pada penulis, miskipun ada bukti kukuh  sesetengah pihak yang tidak berpuas hati setelah kalah dalam pilihan raya seringkali mengadakan demonstrasi atas nama hak demokrasi yang diamalan Malaysia tidak bermakna pembangkang saja yang salah guna hak demokrasi.
Pendek kata antara kerajaan dan pembangkang dua kali lima jugak jawapnya.Mungkin pada kerajaan jawapannya 11 suatu yang positif. Atau lebih besar angka berbanding pembangkang yang sering dianggap nagetif belaka.
Penulis boleh setuju demonrtasi yang telah diadakan selama ini oleh pembangkang  suatu  percubaan untuk  menjatuhkan kerajaan yang dipilih oleh rakyat.itulah tujuannya.Lebih lebih lagi ia tidak salah malahan telah dibenarkan oleh undang undang dan perlembagaan Negara,
Dan bagaimana pula dengan umno yang sering mengadakan demonrtasi di Selangor, Pulau Pinang, Kedah dan Kelantan? Inilah kaedah yang digunakan oleh parti yang kalah dalam pilihanraya umum dengan tujuan untuk menguling kerajaan pilihan rakyat.
Jika Pakatan rakyat dikatakan salah guna hak demokrasi, apakah umno tak salah guna kuasa hak demokrasi dengan mengadakan demonstrasi sileh berganti, terutama sekali  telah mengadakan ratusan demonstrasi di Selangor.

Penulis boleh setujui bahawa pembangkang menimbulkan kekacauan di seluruh Negara dengan mengadakan demonstrasi jalanan dan mengadu pada SPR bahawa kerajaan menipu dalam pilihan raya,
Apakah umno yang mengadakan demonstrasi tidak menimbulkan kekacauan di seluruh negeri Selangor.Jika di selangor tidak berlaku sebarang kekacuan,sudah tentu demonstrasi jalanan sebaliknya.
Bukan setakat itu sahaja, malahan Dr Mahathir kata boleh membawa kepada keganasan, serangan dan pembunuhan tanpa menyedari umno pernah melakukan pembunuhan terhadap penyokong PAS di Memali dahulu.
Angkara siapakah itu, Adakah angkara pembangkang jugak ke? Ini jelas kerajaan dan umno/BN yang salah guna kuasa hak demokrasi sehingga mengakibatkan negara menjadi tidak selamat lagi kepada rakyat.
Bayangkan wanita yang ada dibawah kawalan polis pun menjadi mangsa rogol disamping kanak kanak perempuan tidak berdosa dirogol dan dibunuh.Peliknya kes berat dan besar begini dianggap kes terpencil oleh pihak polis dan kerajaan.
Apakah kes rogol, bunuh, rompak dan ragut membabitkan hilang nyawa dan hartabenda yang berlaku setiap hari di Negara satu Malaysia ini bukan keganasan, bukan kemusnahan dan bukan ancaman keselamatan kepada rakyat.
Allah telah menyatakan, bahawa tabiat manusia menolak dan tidak senanghati dengan kebenaran.

2 comments:

UMNO PARTI PENJARA said...



UMNO dan BN sudah memerintah Terengganu hampir 50 tahun..... Tapi Kenapa Pemuda UMNO, Puteri UMNO, Wanita UMNO dan Pemimpin2 UMNO Terengganu tetap BODOH?

2013 - Tahun Paling Malang Rakyat Terengganu........ Lihat sendiri bukti kalau tak percaya...


~ BUKTI 1 ~

~ BUKTI 2 ~

~ BUKTI 3 ~

~ BUKTI 4 ~

Anonymous said...

baru nak sedor ke.UMNO ni jijik nya lebih teruk dari najis babi.bencinya lebih benci daripada yahudi lakhanatullah