Friday, January 3, 2014

Status Qua Melayu siapakah yang salah

Maaf ya, kerana mengatakan  pemimpin Negara yang buat salah besar terhadap bangsa Melayu yang hidup terpinggir di Negara sendiri.

Maaf ya,bukan para pemimpin melayu sahaja yang salah dan patut dipersalahkan. Rakyat juga turut bersalah.

Maka, tidak seratus peratus kesalahan duduk atas kepala para pemimpin, kerana mereka naik jadi pemimpinn Negara atas nama system demokrasi (pilihanran umum) yang diadakan lima tahun sekali.

Para pemimpin tidak angkat diri sendiri untuk naik jadi pemimpin Negara. Yang angkat para pemimpin naik diatas menerusi “undi” rakyat.

Rakyat diberi kuasa untuk memilih para pemimpin Negara dalam pilihanraya umum.Itu adalah hak rakyat dalam sebuah Negara demokrasi berparlimen.

Oleh itu, penulis berani mengatakan rakyat juga turut bersalah.  salah besar 
ketika diberi kuasa mengundi dan angkat pemimpin Negara.

Rakayt melayu juga salah.kesalahan Mereka tidak lain dan tidak bukan, kerana mereka undi (pilih) pemimpin yang jahat jadi pemimpin mereka selama 60 tahun.

Kejahatan mereka jelas dan nyata. sanggup menipu rakyat mengatakan kenaikan harga minyak yang tidak dapat dielakkan itu bertujuan untuk kesejahteraan rakyat.

Ada yang sedar, tetapi ada yang tidak merasa bersalah mengangkat dan memberi sokongan padu kepada para pemimpin yang bebal menjadi pimpin mereka.

Inilah kesalahan rakyat. Inilah punca orang Melayu terpinggir dibumi sendiri.
Mereka redha dengan orang bebal jadi pemimpin mereka.Bukan setakat itu sahaja malah mereka marah dengan label jahat dan bebal yang diberi kepada pemimpin Negara.

Yang paling sedih, mereka menganggap orang jahat itu baik dan orang baik itu jahat.

Pemimpin yang menipu dianggap tidak menipu dan pemimpin yang benar dianggap menipu.

Yang malangnya, perhimpunan rakyat pada 31 Disember ini dikatakan pihak pembangkang mahu gulingkan kerajaan yang boleh disabitkan undang undang Negara, sedangkan perhimpunan rakyat dibenar oleh perlembagaan negara.
Jangan menipu rakyat, mengatakan BN ( barang naik) boleh mesejahteraan rakyat.

Macam mana rakyat boleh hidup bahagia dan sejahtera jika sara hidupnya semakin hari semakin tinggi angkara salahguna kuasa dan pecah amanah pemimpin Negara sepertimana laporan audit Negara.



No comments: