Wednesday, February 19, 2014

Ada orang kata Anwar tak akan kalah

Jika lihat kedudukan dan pengaruh Datuk Anwar Ibrahim dan Datuk Seri Mohd Najib Razak amat benarlah judul rencana diatas.

Tan Sri Abdullah Ahmad, bekas menteri kerajaan BN  dalam rencananya berjudul sesiapa pun boleh jadi PM (sinar harian) ada berkata, Anwar tak akan kalah dalam pilihanraya kecil DUN Kajang nanti.

Bermakna, orang China juga boleh jadi PM jika parti mereka menang majority dalam satu saatu  pilihanraya umum lima tahun sekali itu.

Sesetengah berpendapat tidak mustahil Anwar boleh kalah jika calon yang akan diletakkan itu nanti dari tokoh umno, miskipun undi Melayu berpecah tiga.

Dalam pilihanraya kecil Dun Kajang pengundi Melayu berpecah dua. Satu kepada Anwar dan satu lagi kepada BN jika calonya Melayu.

Calon umno boleh dikatakan boleh bersaing dengan Anwar jika kena gaya kempennya. Akan tetapi siapakah tokoh tersebut.

Pada penulis calonnya tidak lain dan tidak bukan ialah Datuk Seri Mohd Najib Rasak sendiri. Kalau mahu menang pilihanraya kecil DUN Kajang. Kalau tidak jangan mimpi untuk menang.

Calon MCA jangan harap boleh menang, kerana undi yang diperolehi oleh Lee Ban Seng psda PRU 13  sebanyak 12, 747. Itu amat sukar ditambahi.

Lebib lebih lagi apa yang mereka mahu sepanjang berada dalam BN mustahil boleh mencapai cita cita yang harapkan selama ini.

Datuk Seri Mohd Najib pernah bertanya yang berbunyi: Apakah yang orang china mahu sebaik sahaja selesai PRU 13 lepas.

Pertanyaan itu mustahil belum ada jawapanya. Penulis sudah lama tahu jawapan itu. Jawapan itu berbunyi: “orang china mahu kuasa memerintah Malaysia ini”.

Atas sebab itulah orang china tidak undi BN dalam dua pilihanraya umum (PRU 12 dam PRU 13) , kerana mereka yakin lebih mudah memerintah Negara bersama pakatan rakyat.

Hari ini apa yang tidak pada orang China. Pendek kata Semuanya sudah ada. Cuma kuasa memerintah yang diharap harapkan masih jauh jika bersama dengan BN.

Oleh itu mereka memilih tidak memberi undi pada BN di dua pilihanraya umum, PRU 12 dan 13. Tidak mustahil Pakatan rakyat melalui sokongan pada MCA dan Gerakan BN akan tumbang pada PRU 14 nanti.
Inilah yang menjadi harapan orang China, kerana mereka nampak kuasa politik, memerintah Negara satu Malaysia jadi mudah berbanding duduk dalam BN.








2 comments:

Anonymous said...

Tulisan ini adalah berbaur hasutan, penulis perlu dibawah kemakamah, tetapi makamah itu tidak adil kerana dapat dimanupalisi oleh orang politik dari kerajaan. Pada peringkat awal pengadilan berpihak pada prang yang berkaitan dengan pembangkang. Selepas rayuan lain pula kerana iaa sudah dirancang. Mana-mana kesalahan yang disabit pada yang berkaitan kerajaan tidak akan dirayu. Jahanam punya undang-undang, terutama pada yang diamanahkan. Neraka jahanam pasti menunggu.

Asrul Sani said...

Elok juga China DAP memerintah negeri-negeri seperti Pulau Pinang, Melaka dan NS selagi mereka dapat membawa perubahan dari segi integriti dan ketelusan.

Banyak juga Guan Eng lakukan terhadap masyarakat Islam PP seperti menaikkan berpuluh-puluh juta peruntukan untuk pembangunan Islam, membeli tanah milik orang China untuk dijadikan tanah perkuburan Islam. Berpuluh tahun China Gerakan perintah Penang, tiada rekod membanggakan untuk masyarakat Islam.

Di satu sudut lagi elok juga UMNOH mampus terus dan dikuburkan kerana sudah terlalu lama menipu orang Melayu. Berpura-pura berjuang membela nasib Melayu. Dapat je kontrek lintang pukang lari ke cukong China. Suruh jaga tanah rezab Melayu dijualnya kepada cukong China. Siang asyik menipu orang Melayu, malam terjerit-jerit mereka membela Melayu...pundek lu la woittt!!

Yang mereka tahu dan cekap adalah tedarah rasuah, dari peringkat ketua cawangan membawa kepada perdana Menteri asyik menipu dan merembat saja kerja mereka. Membela Melayu konon PIRAHHHH!!!! China DAP memerintah mampos keringlah kau orang!!!

Pendek kata yang tinggal dalam umnoh sekarang ni adalah penyangak penipu dan si bahlol yang buta mata buta hati dan masih tidor tertipu....