Thursday, August 6, 2015

Ahmad Said sayangkan harta.



Ahmad Said tak takutkan Allah. Beliau sayangkan harta dan takut pada manusia berbanding takutkan Allah.

Kalau dia keluar umno/BN tak mustahil akan diambil tindakan keatasnya,itulah yang membuatkan Ahmad Said cepat cepat buat penafian apabila berita yang menyatakan yang beliau akan tinggalkan BN tersebar.

Sepertimana  pernah berlaku suatu masa dahulu salah seorang  bekas pengarah yayasan Terengganu yang cuba berbaik dengan haji Hadi Awang diambil tindakan terbabit dengan rasuah.

Berbaik baik sahaja, bukan masuk pas pun, lantas tak lama kemudian telah diambil tindakan terbabit dengan rasuah ia itu kena dakwa dengan satu  kes  rasuah lama yang dijanjikan akan dihapuskan.

Sebab itu Ahamd said marah apabila ada pihak yang mengatakan yang dia akan tinggalkan BN.

Jangan main main mulut. Tindakan undang undang keatas mereka sangat menakutkan, malah mereka takut manusia berbanding takutkan Allah. Implikasinya, jika dikenakan tindakan undang habislah mereka. mungkin harta yang dikumpul selama ini akan rampas

itulah yang membuat orang umno tidak mudah keluar parti.mereka jadi kayaraya kerana umno. Maka tinggalkan muno/BN nahaslah mereka. 

Tidak dinafikan ada yang keluar, tetapi hanya lakonan sahaja macam salah seorang orang umno Perak suatu masa dulu.

Beliau keluar umno hanya tahan satu minggu sahaja lepas itu lompat semula membuat kerajaaan pakatan rakyat negeri Perak yang bementeri besarkan PAS jatuh terguling dek dua orang ADUN  PKR dan seorang ADUN DAP lompat parti.



3 comments:

Putra IJ80 said...

Perkara yg sama ada dlm PAS jika keluar akan tertalak isteri dgn talak tiga atau mana mana yg berkaitan....

Anonymous said...

PAS ni parti yang confirm di jamin betul?Tingkah laku pemimpin tabur fitnah.

YB PAS ramai yg guna kereta mewah memungut derma dari org kampung yg miskin atas nama Jihad

Anonymous said...

pas dan umno kedua-dua tak betul