Tuesday, February 19, 2008

Lebih baik jadi orang utan daripada jadi manusia yang tidak tahu dosa dan pahala.

Lebih baik jadi orang utan daripada jadi manusia yang tidak tahu dosa dan pahala.

Datuk Seri Najib Tun Razak,Timbalan perdana Menteri, Datuk Seri Rafidah Aziz menteri perdagangan antara bangsa dan Datuk Seri Mahyuddin Yassin menteri pertanian dan asas Tani wajar bersyukur kepada Allah Subha Nahu wataala dan berterima kasih dengan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Mengapa? Kerana orang utan tidak akan dihimpun di padang Mahsyar. Tidak dihumbang kedalam neraka, tidak berdosa jika rasuah. Tidak berdosa jika salah guna kuasa. Tidak berdosa jika menyeleweng. Tidak berdosa jika berzina tidak berdosa jika minum arak. Pendek kata mereka bebas boleh buat apa yang mereka sukai.

Sebab itu adalah lebih baik kita digelar sebagai “orang utan” berbanding digelar pemimpin yang rasuah, pemimpin yang menyeleweng dan pemimpin yang menyalahgunakuasa ketika diberi amanah menjadi timbalan perdana menteri dan menteri Kabinet.

Adalah sangat wajar Datuk Seri Najib, Datuk Seri Rafidah Aziz dan Datuk Seri Mahyuddin Yassin mengucap berbanyak-banayak terima kasih kepada Datuk Nik Abdul Aziz yang berkata demikian.

Bayangkan jika makan rauah tidak kena dosa. Bayangkan jika salahgunakuasa tidak kena dosa. Bayangkan jika menyeleweng tidak kena dosa. Alangkah baiknya jika mati nanti tidak disoal dan dibicarakan dipadang masyhar yang diberitakan tersangat dashyat, kerana betapa lamanya menunggu giliran untuk disoal siasat.

Belum lagi dimasukkan kedalam nereka yang apinya boleh hancur luluh dan putus urat perut serta mengeleguk otak. Alangkah bagusnya jika jadi orang utan yang apbila mati selesai segala-gala dan jadi tanah dan tidak dijanjikan hidup semula. Sedangkan manusia Allah subha nahu wataala telah berjanji akan hidup semula dan kekal, sama ada kekal dalam nereka dan kekal dalam syuarga. Kalau kekal dalam syurga, Alhamdulillah. Bagaimana kalau kekal dalam neraka, Na’uzubilllah minzalik.

No comments: