Tuesday, July 7, 2009

Datuk Seri Mohd Najib Razak cintakan dunia?

Kita akan menjadi malang dalam kehidupan, kerana seorang demi seorang perdana menteri terdiri daripada manusia yang dipimpin oleh syaitan syaitan.

Bayangkan seorang perdana mnteri yang dipimpin oleh syiatan. Syaitan ajak manusia pada jalan kejahatan dan kemungkaran.

Atas sebab itu perdana menteri yang baru ini menganggap rasuah bukan punca permasalahan dengan katanya sukar mengatasinya.

Kita tahu memang kerja itu suatu yang tersangat sukar, kerana ganjaranya adalah syurga apabila berjaya mengatasinya.Bukan senang untuk memasuk syurga Allah.Pada hal ianya sangat senang.

Buat apa yang Allah suruh dan jangan buat apa yang Allah larang. Tapi kerja itu adalah suatu kerja yang berat dilaksanakan.

Kenapa? kerana syaitan syiatan pimpin mereka.Tiada syaitan mahu ajak manusia kepada kebaikan.

Atas sebab itulah Mohd Najib Razak cintakan dunia sepertimana dia cintakan kecantikan dan berbangga dengan bangunan yang tinggi tinggi tanpa ambil kira apakah isinya.

Cawan yang cantik diisi dengan racun. Apalah guna kecantikan cawan itu sedangkan isinya racun yang jelas dan nyata boleh membahayakan kita semua.

Orang yang dipimpin oleh syaitan sudah pasti tidak ada niat untuk melakukan kebajikan. Apatah lagi untuk membela rakyat. Maka rakyat didahulukan itu hanya suatu pembohongan.

Mengapa tidak? rakyat semakin hari semakin menderita. Insuran boy motosikal naik 200 peratus. Insuran body kereta lama kena bayar insuran nombor satu yang harganya begitu mahal dan membebaskan rakyat.

Ada pula pihak insuran tidak mahu beri perlindungan langsung pada kereta kereta lama, sedangkan itulah tahap kemampuan rakyat hari ini. Nak beli kereta baharu memang tidak mampu.

Apa sudah jadi dengan kes ini. Kalau rakyat didadulukan sudah tentu tidak jadi macam itu.Ini sudah tentu rakyat dianiayakan.Dizalimi dengan 2 kaedah pacu negara yang akan dilaksanakan oleh perdana menteri tidak lama lagi.

No comments: