Monday, August 16, 2010

Mana ada orang kafir setuju dengan Islam

Oleh kerana kita berada dalam bulan ramdhan bahawa dalam ibadat puasa ia dapat menghaluskan perasaan dan mencegah dari dosa disamping mendekatkan diri kepada Allah SWT.Bagi orang mukmin sahaja.

Bagi yang bukan mukmin amalannya sama sahaja. Yang berzina tetap dengan agendanya. Yang minum arak tetap juga dengan agendanya. Yang berjudi tetap juga dengan agendanya, yang makan rasuah tetap juga dengan agendanya dan bagi yang makan riba tetap juga dengan agendanya. Halal haram tiada beza bagi mereka.

Dalam bulan puasa seorang mukmin dapat merasakan kaAgungan nikmat Allah SWT yang dianugerahkan kepada manusia, iaitu nikmat Al-Quran.

Dia dapat merasakan kelebihan serta pengawasan Allah SWT.

Kitab suci Al-Quran diturunkan untuk mengeluarkan manusia dari kegelapan kepada cahaya ini.

Justeru itu waktu malamnya akan dihabiskan untuk beribadat, merenungi serta bersyukur kepada Allah SWT.

Selain daripada itu dalam bulan ramdhan juga terdapat malam Lailatul Qadar, iaitu malam memperingati turunnya Al-Quran yang merupoakan bulan yang lebih baik dari seribu bulan.

Sesiapa yang diberi hidayah serta berpegang teguh dengan metodologinya, maka sesungguhnya dia telah diberi hidayah kepada kebaikan seluruhnya dan telah mencapai kedudukan yang paling tinggi sama ada didunia mahupun diakhirat.

Sebenrnya seorang mukimin itu hatinya sentiasa sebak dengan hakikat iman, menjadi insan rabbani yang hatinya terdapat cetusan dari cahaya Ilahi.

Kemudian dia menyedari kekuasaan Allah SWT lalu berusaha melaksanakan metodologinya dalam kehidupan.

Kekuatan seorang mukmin itu tidak boleh dikalahkan kerana dia disokong oleh kekuatan Allah SWT.

Seorang mukmin juga akan terus berjuang menentang pengaruh kejahatan sehingga dia menemui Tuhannya sama ada dengan kemenangan atau syahid.

Sebuah hadis Qudsi daripada Rasulullah SAW Firman Allah yang bermaksud:

"Tiada yang lebih aku sukai dari hambaku yang berusaha mendekati aku selain daripada ia melakukan apa yang difardukan keatasnya. Dan begitulah hambaku mendekatiku dengan mengerjakan perkara perkara sunat sehingga aku mencintainya. Apabila aku mencintainya maka aku adalah pendengaran yang ia mendengar dengannya dan pengelihatannya yang ia melihat dengannya dan tangannya yang ia mengancam dengannya dan kakinya yang ia berjalan dengannya. Apabila aia meminta padaku maka aku akan memberinya dan apabila ia berlindung denganku maka aku akan melindunginya" (Riwayat Al-Bukhari).

Namun bercakap pasal orang kafir mempersenda-sendakan Islam ini tidaklah pelik.

Kerana itulah perangai orang kafir. Itulah sikap orang kafir. Mana ada orang kafir baik sangka dengan Allah SWT.

Orang kafir pasti buruk sangka dengan Allah SWT sejak dahulu sampai hari kiamat. Macam juga syaitan. Mana ada syaitan boleh baik sangka dengan musuhnya.

Yang peliknya orang melayu yang mengaku beragama islam turun memainkan peranan mempersenda sendakan Islam.

Misalnya Tun Mahathir Mohammad semasa jadi presiden UMNO dan perdana menteri terang terang mempersenda sendakan Islam.

Bukan dia seorang sahaja malahan yang duduk dibelakangnya turut ikut serta mempersenda sendakan Islam agama yang mereka anuti.

Apa dia kata kepada Islam? Jika hudud dilaksanakan maka "kudunglah tangan tangan orang Melayu".Bila tiada tangan macam mana hendak bekerja untuk cari makan dan menyara hidup keluarga? Mereka Islam sanggup hina agama sendiri.

Bukan setakat itu sahaja, malah ada yang lebih berani dan mengatakan, "kalau hendak makan sup tangan pergilah ke kelantan".

Yang paling menyayat hati kita ada yang tergamak yang mengatakan "kalau mahu maju tinggal dahulu Islam ini".Ini jelas telah menghina agama Islam.

Oleh itu saya tidak pelik jika orang kafir yang ada di negara ini mempersenda sendakan Islam dan perlembagaan, kerana itu adalah kerja mereka.

Malahan itulah perjuangan mereka melalui agenda menghapuskan umat Islam siatas muka bumi Allah ini sepertimana yang pernah dilakukan oleh kerajaan Rusia dahulu.

No comments: