Monday, September 6, 2010

Ajaran sesat anjuran kerajaan UMNO/BN

Tahniah pada persatuan pelajar Islam UITM yang membantah iklan agenda slogan satu Malaysia yang di terbitkan TV3.

Mungkin rakyat Negara Malaysia sudah sedia maklum, bahawa Umno sejak sekian lama telah menyamakan agama Islam dengan agama agama lain dan cuba dengan sedayaupaya untuk satukan rakyat sebagai firman Allah yang bermaksud:

“ pada mulanya manusia itu ialah umat yang satu (menurut agama Allah yang satu, tetapi setelah mereka berselisihan), maka Allah mengutuskan nabi nabi sebagai pemberi kahbar gembira (kepada orang orang yang beriman dengan balasan syurga) dan pemberi amaran (kepada orang orang yang ingkar dengan balasan azab neraka) dan Allah menurunkan bersama sama nabi itu kitab kitab suci (yang mengandungi keterangan keterangan yang) benar” (syrah Al Maidah ayat 213)

Beberapa orang menteri cabinet menyuarakan, bahawa mana mana agama sama sahaja, termasuk Datuk paduka Dr Rias Yatim, Menteri Penerangan dan Komunikasi yang secara jelas dan terang terangan mengaku mana mana agama sama sahaja.

Maka amat wajarlah persatuan pelajar islam UITM mengadakan tunjuk perasaan membantah iklan menyamatarafkan agama Islam dengan agama lain.

Peranan menyamataraf agama Islam dengan agama agama lain yang dimainkan pihak kerajaan Umno/BN tidak berhenti disitu sahaja, malah diambil tanggungjawab oleh ustaz /ustazah yang mengajar di majid dan surau.

Tugasan disebalik agama Islam sama sahaja dengan lain lain agama diselit dengan kata kata “kita tidak boleh kata orang kafir itu kafir tanpa mengambil kira ayat Allah firmanya yang bermaksud:

“ sesungguhnya orang orang yang kufur (ingkar) kepada Allah dan rasul rasulnya, dan orang orang yang hendak membezakan (iman mereka di antara Allah dan rasul rasul itu dan orang orang yang berkata, kami beriman kepada setengah rasul rasul itu dan kami kufur ( ingkar) kepada setengah (yang lain) serta bertujuan hendak mengambil jalan (lain) di antara (iman dan kufur) itu.” (surah al Nisa ayat 150).

Itu sangat malang, sekali bagi kita, sedangkan Allah telah menyatakan dengan sejelas jelas bahawa manusia diatas muka bumi ini terbahagi kepada dua. Islam dan kafir. Islam ialah orang orang yang menyerah diri kepada Allah manakala kafir yang ingkar dengan perintah Allah.Bagaimana dapat disatukan.

Inilah agenda kerajaan UMNO/BN. Orang kafir tidak boleh mengatakan mereka kafir atau dilabelkan kafir dengan hujah kalau mereka masuk Islam? Lojik kah begitu. Kalau lojik bagimana pula dengan orang Islam.Jika orang kafir tidak boleh dikatakan kafir, maka orang Islam juga tidak dikatakan Islam, mungkin besok dia akan jadi kafir setelah rosak akidahnya.

Adakah mereka yang jelas kafir itu Islam? Atau kerana mereka adalah berketurunan anak cucu nabi Adam punca kita tidak boleh mereka kafir? Jika begitu bermakna tiada orang kafirlah di atas muka bumi, sedangkan Allah telah menjelaskan Islam dan kafir antara orang orang yang akan menjadi penghuni syurga dan neraka di akhirat nanti.

Ini semua dihasilkan oleh ajaran sesat yang tumbuh sejumlah 82 kumpulan di Negara Malaysia setakat ini. Oleh itu tidak harus kita membiarkan ajaran ini menular dengan lebih luas dan wajar mana mana persatuan termasuk NGO Islam membantah kegiatan menyamakan agama Islam dengan agama agama lain.

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
MAAF ZAHIR DAN BATIN

No comments: