Friday, May 4, 2012

Tun Mahathir turun padang berkempen?


Marah pada Tun Abdullah Ahmad Badawi Tun Mahathir Mohamad  boikot kempen pilihanraya Dun Sungai Pinang negeri Sembilan.

Bukan setakat itu saja, Tun Mahathir Mohamad keluar umno dan masuk semula setelah Tun Abdullah meletakkan jawatan perdana menteri dan menyerah presiden umno kepada Datuk Seri Mohd Najib Razak.

Demikianlah marahnya bekas perdana menteri kepada perdana Menteri ke 5 yang menggunakan alasan bahawa Tun Abdullah membenarkan  rasuah berleluasa zaman memerintahnya.

Kebetulan calon yang bertanding di DUN Sungai Pinang Tan Sri Isa Samad yang terbabit dan telah disabit melakukan rasuah.

 Betul ke begitu sehingga Tun Mahathir bertindak keluar umno dan telah berikrar tidak akan masuk semula sekiranya Tun Abdullah tak letak jawatan.

Persoalan yang timbul Adakah rasuah zaman pemerintah Datuk Seri Najib sudah hapus atau indeknya turun mendadak membuat Tun Mahathir turun berkempen

Kini Tun Mahathir turun padang untuk berkempen bagi pihak perdana menteri 1 malaysia. Bukan setakat berkempen, malahan telah menfitnah Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Kita tidak hairan dengan fitnah yang dibuat Tun Mahathir terhadap Anwar Ibrahim dikebanyakan bicaranya, kerana fitnah itu adalah ujian.

Saya tengok Anwar sudah lulus beberapa ujian dan mungkin banyak lagi fitnah untuk menguji Anwar Ibrahim yang dikatakan bakal perdana menteri ke 7 selepas PRU 13 nanti.

Tun Mahathir Mohamad, dalam majlis bicara negarawan anjurkan Yayasan Islam Terengganu di Stadium tertutup Gong Badak Kuala Terengganu mengulangi fitnah terhadap Anwar.

Tun Mahathir yang mengaku idola ialah Nabi Mohammad SAW tak wajar melakukan fitnah pada seseorang. Apa tah pada Anwar Ibrahim.

Nampak dengan jelas Tun Mahathir cuba dengan sedayaupaya dan bekerja keras berkempen untuk menburuk reputasi Anwar dan membersihkan nama Najib.

Disamping itu, tidak ketinggalan disentuhnya  juga pasal hukum hudud yang diluluskan enakmennya oleh kerajan Kelantan.


3 comments:

Anonymous said...

Madey kutty orang tua dah nak mampus pegi bertaubat dengan berguru berama uztaz azhar idrus manalah tau bolih diterima taubat ,sebelum ajal/

Anonymous said...

Madey dah bersedia nak bertemu Allah. Banyak jasanya kpd agama, negara dan bangsa.Pahala nya terlalu banyak malahan boleh menkesampingkan dosa2 yang dilakukannya.

UMNO PARTI PENJARA said...

Kekejaman Polis - Generasi Muda Perlu Memberi Pengajaran Setimpal Kepada Pemimpin BN dan UMNO. ( Lihat sendiri BUKTI, perjuangan PUTERI dan PEMUDA UMNO tidak lagi berguna untuk generasi baru )
1~BUKTI 1
2~BUKTI 2
3~BUKTI 3
4~BUKTI 4 * (NEW)
5~BUKTI 5 * (NEW)
6~BUKTI 6 * (HOT)

Orang Muda Geng Kita - Usaha Dengan Doa ~http://www.youtube.com/watch?v=HcQD_NfslkA&feature=related



Sumpah Aku Akan Lingkupkan Putrajaya Jika Generasi Muda Terengganu Tidak Jadi Perdana Menteri Malaysia Ke-7 Sebelum PRU ke-13 Tanpa Perlu Berdolak-dalik!!
(Bukti kukuh)
1 ~ http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=32381
2 ~ http://www.sabahforum.com/forum/sabah-malaysia-international-politics/topic28065.html
3 ~ http://www.utaraonline.net/v4/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=22146
4 ~ http://www.selatanonline.net/v1/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3155